Język polski dla klasy 4a i 4b [6]

Opublikowano: 2020-04-14 21:08

15.04 – 17.04.20

 

 

Kochani!

Mam nadzieję, że świąteczny czas był dla Was pełen odpoczynku, relaksu. Teraz czas na pracę. Zaczniemy jednak spokojnie, by, wypełnione świątecznymi smakołykami, brzuszki pozwoliły pracować :)

 

                                                          

                                                                       Lekcja                         15.04.20          i           16.04.20

 

 

Temat: Trening ortograficzny.

 

Drodzy, dziś trochę ortografii.

1. Przeczytajcie informacje z podręcznika ze strony 130 i 132 („Nowa wiadomość”) i zróbcie notatkę.

2. Teraz Rzeźnik Kazimierz i piekarz Grzegorz pomogą nam poćwiczyć pisownię. Jeśli uzupełnicie dyktanda, przepiszcie wyrazy, w których zrobiliście błędy po trzy razy. Nie wysyłajcie tej notatki.

 

https://dyktanda.online/app/dyktando/1604

 

https://dyktanda.online/app/dyktando/1633

 

3. Teraz wykonajcie ćwiczenia od 1 -  6 ze str. 64 – 65 oraz 8 – 10 str. 66 – 67 i 12 ze str.68 z „Zeszytu ćwiczeń” i odeślijcie do czwartku 16.04. Pracę rozłóżcie na dwa dni!!

 

Dla chętnych: ćw. 7 str.66, 11 str. 67 (przyślij mi je w dowolny sposób do czwartku 16.04).

 

Powodzenia

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                Lekcja                                                              17.04.20

 

 

Temat: Poznajmy się z Mikołajkiem – R. Goscinny J. J. Sempe „Mikołajek”

 

Zanim przejdziemy do pracy, sprawdź swoją znajomość lektury. Potraktuj to zadanie jako zabawę. Powodzenia :)

 

https://wordwall.net/pl/resource/338847/miko%C5%82ajek-bohaterowi 

 

https://wordwall.net/pl/resource/717344/polski/miko%c5%82ajek

 

Teraz bierzemy się do pracy.

1.Przeczytaj z podręcznika informacje ze str. 114 pt. „Spotkanie z lekturą”.

2. Wypisz bohaterów. Podziel ich na głównych, drugoplanowych i epizodycznych.

3. Następnie wypisz: czas wydarzeń oraz miejsca przygód i zabaw, a także narratora.

4. Dopisz zakończenia zdań:

Przeczytana lektura bardzo mi się spodobała, ponieważ...

• Najbardziej zaskoczył mnie fakt, że...

• Lektura nie wydała mi się interesująca, gdyż...

• Polecam tę książkę przede wszystkim osobom, które...

5. Teraz, na podstawie informacji zawartych w podręczniku oraz własnych przemyśleń, przygotowuj listę rad dla osób, które zamierzają przeczytać lekturę.

6. Opracowuj plakat, który ma zachęcić innych do przeczytania książki o przygodach Mikołajka.

 

Dla chętnych: przygotowuj prezentację multimedialną na temat życia i twórczości Renégo Goscinnego i prześlij ją do mnie do 24.04.