8a eksploruje Bydgoszcz

Opublikowano: 2024-06-04 16:20
Po trzech dniach wyczerpujących egzaminów ósmoklasisty postanowiliśmy nieco odpocząć i 17 maja wyruszyliśmy bydgoskim tramwajem wodnym na rejs Linią Staromiejską. Z Rybiego Rynku popłynęliśmy w kierunku Bydgoskiej Katedry. Minęliśmy także Operę Nova i Wyspę Młyńską, a następnie przepływaliśmy obok zabytkowej śluzy trapezowej, aby przebyć śluzowanie przez odnowioną śluzę miejską. Podczas rejsu podziwialiśmy zabytki naszego miasta, zachwycaliśmy się pięknem przyrody, rozmawialiśmy i dobrze się bawiliśmy. Nie uszło to uwagi pana kapitana, który stwierdził, że już dawno nie płynął z tak wyjątkową i grzeczną młodzieżą:)
Kiedy rejs dobiegł końca, nie martwiliśmy się tym, ponieważ już 23 maja mieliśmy w planach zwiedzanie Exploseum.
Naszą wycieczkę do tego miejsca zaczęliśmy od długiego marszu w strugach deszczu. Mimo niesprzyjających warunków pogodowych humory nam dopisywały, czego daliśmy wyraz w gromkim śpiewie patriotycznych pieśni. Po dotarciu na miejsce przywitała nas przesympatyczna pani przewodnik, która z ogromną pasją opowiadała nam między innymi o historii zakładów DAG Bromberg, historii broni i uzbrojenia oraz konspiracji i sabotażu w zakładach DAG Bromberg. Jedna z naszych koleżanek, Zosia, odnalazła w muzeum zdjęcia swojego dziadka, który brał udział w wielu akcjach sabotażowych.
Muzeum zrobiło na nas ogromne wrażenie przede wszystkim z uwagi na jego wielkość, ale także fantastyczne eksponaty, które pozwoliły poczuć ducha tamtego okresu. Dwie godziny naszego pobytu w Exploseum minęły bardzo szybko i musieliśmy wracać do domów. Na koniec pobytu zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie i ruszyliśmy w drogę powrotną.  Jednak to nie koniec naszych wypraw. Już dziś zapraszamy na relację z naszej wycieczki do Gdańska.