Grupa 0a [10]

Opublikowano: 2020-05-17 13:37, Numer artykułu: 27442 , Autor: H.Koźmińska

18- 22 maja

Dzień dobry, witam Państwa i witam drogie Dzieci.

W tym tygodniu naszą uwagę skupimy na majowej łące. Wokół przepiękna wiosna, możemy skorzystać częściowo z jej uroków z zachowaniem odpowiedniego reżimu sanitarnego. Cały czas przypominam o codziennej aktywności ruchowej dzieci niezbędnej dla ich prawidłowego rozwojui oraz o “Gimnastyce buzi i języka”.

 

Poniedziałek.

Jak zawsze rozpocznijmy “śpiewająco” i zapoznajmy się z piosenką w rytmie poleczki “Bal na łące” https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo Proszę porozmawiać z dzieckiem nt treści piosenki. Filmik do piosenki proszę wykorzystać do nazywania zwierząt mieszkających na łące. Piosenka jest skoczna i wesoła, na pewno “wpadnie dzieciom w ucho”. Skorzystajmy z KP cz.4 s.36- 37 w celu określenia tego co dzieje się na łące w maju, nazwania zwierząt i roślin. Następnie zapraszam do zabawy ruchowej “Jestem na łące”- skaczę jak żabka, stąpam jak bociek, fruwam jak motylek, skaczę jak konik polny, biegam jak myszka polna, poruszam się jak ślimak. A teraz zobaczymy co już wiemy nt majowej łąki, wykorzystamy do tego ten materiał wideo. Zapraszam. https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac Proszę, aby dzieci wypowiadały się nt łąki zdaniami rozwiniętymi, wymieniały rośliny i zwierzęta spotykane na łące. Warto uwrażliwiać nasze pociechy na niepowtarzalność majowej przyrody, aby dzieci dostrzegały jej piękno. Wielobarwna łąka zaprasza do wykonania pracy plastycznej, technika dowolna- malowanie, rysowanie, wycinanie i przyklejanie, a może plastelina? Jest jeszcze kolejna propozycja plastyczna, proszę zapoznać się z materiałem z kanału Malujbajki. https://www.youtube.com/watch?v=wTp1XvCSwsY&t=585s Możemy również skorzystać z takiej propozycji. https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y Jestem pewna, że Wasze prace są bardzo interesujące, brawo.

 

Wtorek.

Zaczynamy oczywiście od utrwalania piosenki “Bal na łące”. A może piosenka brzmi w domu cały czas i już ją śpiewacie? Przy tak skocznych rytmach, nogi same rwą się do tańca i zapraszam do stworzenia rodzinnego układu tanecznego. Jestem pewna, że mamy już w tym wprawę! Następnie otwieramy KP cz.4 s.39 i wykonujemy zadania zgodnie z poleceniami. Przed kolejnym zadaniem warto się rozruszać przy piosence “Bal na łące”. Teraz przejdziemy do zabaw z sześcianem- jest to nowe pojęcie dla dzieci. Najpierw musimy przypomnieć podstawowe cechy kwadratu, a więc kwadrat ma 4 boki, wszystkie są tej samej długości. Warto wskazać dzieciom kwadrat, możemy narysować, złożyć kartkę papieru tak, aby miała wszystkie boki równe, lub wskazać w najbliższym otoczeniu kwadrat- może drzwi od szafek? Za każdym razem proszę zwrócić uwagę na to, że kwadrat ma cztery boki tej samej długości- dzieci wodzą palcem i przeliczają ilość boków. Następnie przygotujmy “pomoce” mające kształt sześcianów, warto, aby były różnej wielkości. Często są to klocki plastikowe lub drewniane. Mogą też być pudełka od kremów, zwróćmy uwagę czy mają oczekiwany kształt. Pozwólmy dzieciom manipulować pomocami, liczyć ściany, określać kształt każdej ściany. Powiedzmy dzieciom,że są to sześciany, nazwa bierze się od sześciu ścian. Następnie proszę, aby dzieci układały sześciany wg wzrastającej wielkości, a potem wg malejącej. Przechodzimy do KP cz.4 s.40. Dzieci oglądają sześciany i starają się określić różnice i podobieństwa między nimi. Pewna trudność może wystąpić podczas obserwacji ilustracji ponieważ na rysunku nie widać wszystkich ścian. Bierzemy więc klocek/ pudełko i kładziemy na stole. Dziecko musi doświadczyć tego jak wygląda klocek położony na stole, popatrzeć na niego z różnych stron, zwrócić uwagę na to co widać i na to czego nie widać, ale wiadomo, że to jest. Proszę pokierować uwagą dziecka i uwzględnić fakt, że są to procesy myślowe, które kształtują się, wymagają czasu i powtarzalności doświadczeń czyli manipulowania, obserwacji, dziecięcego opowiadania o tym. Oglądamy z dzieckiem rozłożony sześcian. Dziecko liczy kwadraty, zwracamy uwagę na sześć ścian i utrwalamy nazwę .Wykonujemy zadania zgodnie z poleceniami. Pięknie pracowałyście, a teraz ruch przy piosence “Bal na łące”. No i jeszcze KP cz.4 s.41.

 

Środa

Rozpoczniemy od zabawy ruchowej “Jestem na łące”, pamiętacie - skaczemy jak żabki… wzbogacamy o rosnące roślinki np. rośnie stokrotka- dzieci siedzą w siadzie skulonym, ręce na głowie, powoli podnoszą ręce i zaczynają wstawać, następnie stają prosto a ręce wzniesione wysoko do góry, możemy powtórzyć zabawę kilkukrotnie, np. rośnie mak, rośnie chaber itp. Dzieci znają zabawę z zajęć szkolnych. Następnie przechodzimy do KP cz.4 s.42 i wykonujemy zadania zgodnie z poleceniem. Zabawa ruchowa przy piosence “Bal na łące” i rozwijanie umiejętności wokalnych. Zachęcam do wykonania biedronki, może być z plasteliny lub z papieru wg inwencji rodzinnej. Podczas pracy może towarzyszyć nam piosenka “Biedroneczki są w kropeczki”. https://www.youtube.com/watch?v=wKqliPZBV6g

 

 

Czwartek

Zaczynamy od KP cz.4 s.43 zgodnie z poleceniem. Następnie przejdziemy do ćwiczeń w liczeniu i utrwalimy poznane zapisy cyfrowe liczb. Proszę napisać na kartkach dowolne liczby od 1 do 10, a dzieci rysują tyle prostych elementów ile wskazuje liczba. Następnie zapraszam wszystkich na wycieczkę na łąkę. Jest to wycieczka przy muzyce poważnej Edwarda Griega. https://www.youtube.com/watch?v=bgmm4e9ARw4 Następnie możemy utrwalić to co wiemy już nt łąki. https://www.youtube.com/watch?v=anYx7nJCI4s

 

Piątek

Kończymy tematykę związaną z wiosną na łące piosenką “Bal na łące”. Jestem pewna, że potraficie już pięknie śpiewać i rytmicznie poruszać się przy tym nagraniu. A teraz zapraszam do kończenia rymowanek o łące. Trawa , kwiaty, biedronka- to na pewno....(łąka) Czerwone jak gotowane raki- to na pewno…(maki). Ma żółty środek, białe płatki, łodyga u niej wiotka. Ten łąkowy kwiat - to na pewno…(stokrotka). Czy to fruwające kwiaty? Jest ich tutaj tyle! Nie- to na pewno…(motyle). Piegowata dama. Po łące chodzi od rana. Wygrzewa się w promykach słonka- to na pewno…(biedronka). Lata, lata obok czoła. To miododajna …(pszczoła). Wybieramy jedno słowo, które kończyło rymowankę i rysujemy np.pięknego motyla lub biedronkę. Warto jeszcze zapoznać się z roślinami zielnymi, które rosną na łące. https://www.youtube.com/watch?v=bgYeAZm8mqk Utrwalamy poznane litery wykorzystując “zielone” ćwiczenia, próbujemy czytać sylaby, proste wyrazy, może całe zdania? Życzę dużo radości z wykonywanych zadań i zachwytu z kontaktu z wiosenną, piękną przyrodą. Bądźcie ciekawi patrząc na otaczającą przyrodę i pytajcie Rodziców “A co to?”

Gorąco pozdrawiam i tak jak Wy drogie Dzieci i zapewne Wasze Rodziny, podśpiewuję sobie “Kiedy świeci słoneczko, to na łące nad rzeczką…”

Małgorzata Zywert