Grupa 0a [2]

Opublikowano: 2020-03-25 19:46

Dzień dobry Państwu, dzień dobry drogie Dzieci.

Nauka online trwa nadal. Informacje i propozycje aktywności, które zamieściłam  wcześniej są cały czas aktualne.

Ponadto zapraszam do wykonywania kolejnych zadań. 

Możemy wykorzystać materiał edukacyjny “Opowiadanie Olek i Ada. Oznaki wiosny.” https://www.youtube.com/watch?v=iG4QBT1ycqc 

Obserwujemy wiosenną pogodę i jej elementy, zmienność pogody. Dzieci z doświadczeń szkolnych znają codzienną obserwację pogody, wiedzą na co zwracamy uwagę. Proszę przygotować własnoręcznie prostą tabelkę, wpisać kolejne dni tygodnia, aby  dziecko mogło symbolicznie zaznaczyć pogodę danego dnia- chmurkę, słoneczko itp. Pozwólmy dzieciom skorzystać z ich pomysłowości- mogą rysować, wycinać i przyklejać, sposób dowolny. Ponadto wykonanie tabelki w warunkach domowych to świetna lekcja dla dziecka, aby mu pokazać jak łatwo i szybko  radzimy  sobie bez gotowych kart.

Kalendarz pogody posłuży nam również do utrwalania nazw dni tygodnia. Możemy  pobawić się z dziećmi w kończenie nazw dni tygodnia wypowiadanych sylabami, np. po- nie-... Zabawy słowne mają tę zaletę, że można je wykonywać w różnych okolicznościach.

Z literą “c” zapoznajemy dzieci wykorzystując ćwiczenia, które przyniosły  ze szkoły lub możemy skorzystać z ćwiczeń w formie elektronicznej “Nowe przygody Olka i Ady. Litery i liczby cz.1 i cz. 2”. Klikamy na cz. 2 str 40- 41, 44- 45. Proszę o zaznaczenie liter “c, C” na niebiesko. Następnie na str 45 u góry dzieci  wodzą paluszkiem kształt liter “c,C”, potem drugą stroną ołówka, a następnie ołówkiem. Chętne dzieci mogą wykonywać więcej ćwiczeń. Możemy także sami pokazać dziecku kształt litery “c, C”, wykorzystujemy swoje umiejętności. 

https://www.mac.pl/flipbooki#wp

Określanie znaczenie wody w życiu człowieka możemy poprowadzić poprzez rozmowę z dzieckiem, zadawanie pytań i wskazywanie kolejnych obszarów naszego życia, gdzie woda jest niezbędna. Zwróćmy uwagę na działanie wody pożyteczne i szkodliwe (np. powódź). Ciekawie byłoby pokazać dziecku mapę świata, globus i poprosić, aby zwróciło uwagę, którego koloru jest najwięcej, wyjaśnić, że kolorem niebieskim oznacza się wodę. Możemy nasze informacje poszerzyć o odczytywanie dziecku nazw oceanów, mórz, rzek. Dzieci bardzo lubią przeglądać mapy i słuchać interesujących informacji.

Pamiętajmy, że dzieci mają być aktywne zgodnie ze swoimi możliwościami. Staramy się stwarzać dziecku atmosferę spokoju i wiary w jego umiejętności. Jeżeli nasza pociecha tego oczekuje wskażmy jej drogę jak działać.

Życzę Państwu wiele radości ze wspólnych aktywności z dzieckiem. Pozdrawiam gorąco. 

Małgorzata Zywert