Grupa 0a [5]
15- 17 kwietnia.
Dzień dobry Państwu, dzień dobry Drogie Dzieci. Witam Wszystkich bardzo serdecznie. W związku z trwającą epidemią po raz kolejny informuję Państwa o możliwościach wykorzystania pobytu dzieci w domu do podejmowania różnego rodzaju aktywności. Mam nadzieję, że już wypracowaliśmy sobie codzienną aktywność ruchową oraz codzienną gimnastykę buzi i języka i sprawia to wiele radości. W kolejnym tygodniu proponuję tematykę związaną z wiosennymi powrotami ptaków.
Środa.Powroty ptaków.
Proponuję rozmowę z dziećmi nt wiosennych powrotów ptaków w celu budzenia zainteresowania przyrodą. Możemy wykorzystać książki zgromadzone w domu, karty pracy cz.3 str 62 i kolejne i wiedzę własną. Spróbujmy odwołać się również do nagrania z obrazami i głosami ptaków. https://www.youtube.com/watch?v=qKr_ungGOYI
Możemy zaproponować dzieciom odgadywanie zagadek.: Pióra biało- czarne, buciki czerwone; uciekają przed nim żabki, bardzo przestraszone. (bocian) Wiosną do nas przyleciała, ta ptaszyna mała. Murować się nie uczyła, ale gniazdko ulepiła. (jaskółka) Już po lesie kuka, gniazdka sobie szuka. Jak znajdzie podrzuca jajko, niech inni je wygrzewają. (kukułka) Śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka. (skowronek) Zapraszam do wykonania ćwiczeń z Kart Pracy, cz.2,s.65 i 66.
Czwartek. Ptaki budują gniazda.
Proponuję wysłuchanie piosenki “Wołanie wiosny”. https://www.mac.pl/edukacja-przedszkolna/piosenki-olekiada#npbb
Wybieramy CD 2 i klikamy na piosenkę “Wołanie wiosny” Zapoznajmy dzieci z literą “j” małą i wielką, drukowaną i pisaną, Kart Pracy, Litery i Liczby, cz.2. Zabawa “Ptaki do gniazd”- to może być ciekawa aktywność ruchowa dla “zerówkowicza” jak i też dla rodzeństwa. Ustalamy co jest gniazdem, np. gazeta na podłodze, kółko zrobione ze skakanki. Następnie ustalamy sygnał, np. klaśnięcie w dłonie, możemy też wykorzystać zawartość kuchni i wziąć metalową pokrywkę i drewnianą łopatkę. Dzieci poruszają się swobodnie i bezpiecznie po pokoju, jedno uderzenie -ptaki do gniazd, dwa- ptaki z gniazd, Rysowanie po śladach linii- od zdjęć dorosłych ptaków do ich potomstwa. Nazywanie tych ptaków, Karty Pracy cz.2,s.69. Rysowanie po śladzie drogi bociana do gniazda, Karty Pracy cz.2,s.68.
Piątek. Liczymy ptaki.
Proponuję ćwiczenia w dodawaniu (dokładaniu) i odejmowaniu (odkładaniu) liczmanów (czyli klocków, guzików, kredek itp.) w zakresie 10. Możemy zaproponować dzieciom oglądanie zdjęć ptaków, nazywanie ich, przeliczanie zgodne ze swoimi możliwościami, określenie ile jest rodzajów ptaków, ile jest takich samych ptaków i kończenie rytmu- karty pracy cz. 3, s.67. Kolorowanie rysunku czajki wg wzoru, dorysowywanie jajek do 10, Karty Pracy cz. 2, s.64.
Możemy powtórzyć zabawę “Ptaki do gniazd”. Ponadto możemy zaproponować dziecku wykonanie zadań z Kart Pracy Litery i Liczby cz.2 s.56 Dzieci mogą wykonywać dowolne ćwiczenia z kart pracy tematycznie związane z ptakami.
Przypominam, że materiały dostępne są na stronie https://www.mac.pl/flipbooki#wp
Życzę dużo zdrowia i satysfakcji z wspólnych działań z dzieckiem.
Pozdrawiam Małgorzata Zywert