Grupa 0a [7]
27- 29 kwietnia
Dzień dobry Państwu, dzień dobry drogie Dzieci.
Zapraszam do współpracy w kolejnym tygodniu nauki zdalnej. Zgodnie z kalendarium
zajęcia odbywają się do środy, a następnie rozpoczynamy od poniedziałku 4 maja.
W tym tygodniu proponuję Państwu wraz z dziećmi tematykę związaną z dbaniem o
przyrodę. Tak naprawdę jest to temat, który dobrze, aby był nieodłączną częścią naszego
życia. Może to właśnie będzie ten moment, kiedy postanowimy, że dbanie o przyrodę
rozpoczynamy od siebie i swojej rodziny?
Wokół nas piękna, zielona wiosna. Podziwiać ją możemy z okna lub z zachowaniem
wszelkich niezbędnych środków ostrożności możemy wybrać się do lasu lub parku.
Zwróćmy wówczas uwagę dzieci na delikatne rozwijające się liście, nazywajmy drzewa,
poprośmy, aby dziecko powtarzało głośno nazwy, wskazywało takie same drzewa rosnące
w pobliżu. Zwróćmy, także uwagę dzieci na piękne wiosenne kwiaty, na kształty, kolory,
nazywajmy te kwiaty, aby poszerzać wiedzę dziecka, rozbudzać zainteresowanie
otaczającym środowiskiem przyrodniczym.
Przypominam, że w każdym dniu stwarzamy dzieciom możliwość aktywności ruchowej
dostosowanej do warunków domowych oraz dzieci starają się wykonywać “gimnastykę buzi i
języka”.
Możemy wykorzystać “ Rytmiczną rogrzewkę w podskokach
“ https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Poniedziałek
Rozpocznijmy tydzień związany z tematem przyrody piosenką “Ochroń Ziemię” (sł. i muz. K.
Gowik). Pozwólmy dziecku odsłuchać piosenkę kilkukrotnie, aby mogło wsłuchać się w treść
i sens słów. Porozmawiajmy nt treści piosenki, zadbajmy o to, aby wypowiedzi dziecka były
rozwinięte, nie jednowyrazowe.
https://www.youtube.com/watch?v=3oEy3cS29W8
Możemy wykorzystać pytania dotyczące treści piosenki:
Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?
Co robią niektórzy dorośli na Ziemi?
Kim mamy być dla Ziemi?
Dlaczego musimy chronić Ziemię?
Proponuję wykonanie pracy plastycznej -” Moja Ziemia”. Proszę, aby dzieci odrysowały na
kartce kształt Ziemi przykładając np. miskę, pokrywkę odpowiedniej wielkości . Proszę
pokierować dzieci, aby dobrze docisnęły np. pokrywkę i właściwie poprowadziły ołówek.
Następnie proszę, aby dzieci wycięły odrysowany kształt i wykonały rysunek Ziemi. Może
uwzględniać lądy i oceany, tak jak na ilustracji w piosence “Ochroń Ziemię” lub wg pomysłów
dzieci.
Następnie zapoznajmy dzieci z literą “h” małą i wielką, drukowaną i pisaną na podstawie
Kart Pracy , flippboków lub wiedzy własnej.
Wtorek.
Utrwalamy piosenkę “Ochroń Ziemię”
Proponuję, aby dzieci klasyfikowały (układały, segregowały) przedmioty ze względu na
kolor, wielkość i kształt. Możemy wykorzystać klocki, nakrętki.
Proszę, aby dzieci posegregowały nakrętki ze względu na wielkość: duże i małe.
Następnie ze względu na kolor.
Po czym z uwzględnieniem dwóch cech: kolor i wielkość, np. duże i czerwone, małe i
niebieskie.
Ponadto nakrętki, klocki dzieci mogą wykorzystać do przeliczania.
Proponuję ćwiczenie Karty Pracy cz.4, s.14-15.
Również rysowanie szlaczków po śladzie, następnie samodzielnie s.17.
Środa.
Dzieci utrwalają piosenkę “Ochroń Ziemię” i wykonują improwizację ruchową.
Proszę porozmawiać z dziećmi nt sposobów dbania o przyrodę: segregowanie śmieci,
zapytać
w jaki sposób można oszczędzać wodę?
Proponuję ćwiczenie Karty Pracy cz.4, s.18 dotyczące segregowania śmieci.
Proponuję utrwalanie poznanych liter oraz zabawy sylabami.
W związku z tym, że w sobotę jest Dzień Flagi proponuję obejrzenie materiału
przeznaczonego dla dzieci nt symboli narodowych.
https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
Możemy wykonać z dzieckiem flagę, lub dziecko wykona samodzielnie wg instrukcji rodzica,
zależnie od posiadanych w domu materiałów.
Życzę przyjemności z czasu spędzanego z dzieckiem i pozdrawiam.
Małgorzata Zywert