Grupa 0a [8]

Opublikowano: 2020-05-03 22:05, Numer artykułu: 26402 , Autor: H.Koźmińska

4- 8 maja

Dzień dobry Państwu, dzień dobry drogie Dzieci. Mam nadzieję, że do wszystkich Państwa dotarły SMS z wiadomością o możliwości odbioru aktualnych książek i ćwiczeń dzieci - w godz. 10- 12 w naszej szkole. Temat kolejnego tygodnia to “Moja miejscowość, mój region”. Przypominam o codziennej aktywności fizycznej niezbędnej dla prawidłowego rozwoju dzieci i “Gimnastyce buzi i języka”.

Poniedziałek.

Zaczniemy od wysłuchania piosenki “Najpiekniejsze miejsce świata” (sł. i muz. K. Gowik) https://www.youtube.com/watch?v=31iMeePXKM8.

Proszę porozmawiać z dzieckiem nt treści piosenki, zapytać - co to znaczy, że tutaj jest mój kawałek Polski? Warto w tym momencie skorzystać z mapy Polski, wskazać jej kształt, pokazać położenie morza, gór, możemy wskazać stolicę, najdłuższą rzekę Wisłę no i oczywiście Bydgoszcz. Porozmawiajmy również nt Bydgoszczy. Przypomnijmy sobie ciekawe miejsca w naszym mieście, nazwijmy je, zaplanujmy dokąd pójdziemy jak zakończą się ograniczenia. Proszę dbać o poprawność wypowiedzi dzieci. Jest to również kolejna okazja do przećwiczenia z dzieckiem adresu zamieszkania oraz adresu szkoły. Nazwijmy ulice, które są blisko naszego miejsca zamieszkania. Dziecko może powtarzać nazwy ulic, następnie dzielimy je na sylaby. Następnie możemy wykonać ćwiczenie twórcze “Nowe ulice”, w którym dzieci zmieniają nazwy ulic na nazwy pochodzące od owoców: np. ul. Truskawkowa, ul. Bananowa itp. Możemy wykonać plan naszej okolicy lub drogę dojścia do szkoły.

Wtorek.

Utrwalamy refren piosenki “Najpiękniejsze miejsce świata” i uczymy się pierwszej zwrotki. Dzisiaj poćwiczymy dodawanie (dokładanie) i odejmowanie (odkładanie) w zakresie 10. Wykorzystajmy do tych ćwiczeń liczmany, które mamy w domu np. nakrętki od butelek, klamerki, klocki, kredki. Ważne, aby dzieci manipulowały przedmiotami i w sposób czynnościowy dokonywały dodawania i odejmowania. Następnie proszę, aby dzieci określały to co wykonały, np. 3 i 5 to 8, lub 3 dodać 5 to 8. Dokonajmy też zapisu matematycznego, aby dziecko mogło odczytać 3 + 5 = 8 Pamiętajmy, że to co dla nas jest oczywiste, u dzieci wymaga wielokrotnych powtórzeń. Okażmy spokój, cierpliwość i zrozumienie, bo taka postawa daje dzieciom wiarę we własne możliwości. Wspierajmy dzieci słowami: spróbuj jeszcze raz, na pewno sobie poradzisz, świetnie, brawo. Pamiętajmy, że są to procesy myślowe, które wymagają określonego, indywidualnego dla każdego dziecka czasu. Karty pracy litery i liczby cz.2, s. 75 Przejdziemy do wskazania różnic pomiędzy miastem, a wsią. Możemy wykorzystać program “ Domowe przedszkole”. https://www.youtube.com/watch?v=RKxwNYHxgmM

Czwartek.

Utrwalamy piosenkę “Najpiękniejsze miejsce świata” i dzieci układają rytmiczną improwizację ruchową. A może po raz kolejny będzie uczestniczyła w zabawie cała Rodzina i każdy zaproponuje rytmiczny ruch do fragmentu piosenki ? Następnie utrwalimy adres zamieszkania. Możemy wykorzystać gotową kopertę lub dopomóc dziecku w wykonaniu koperty z kartki papieru. Dziecko mówi nam adres, a my zapisujemy na kopercie lub piszemy ołówkiem, a dziecko pisze po śladzie. Ważne, aby nasza pociecha potrafiła powiedzieć adres zamieszkania. Jako wzmocnienie proszę wykorzystać rymowankę, którą dzieci szybko zapamiętają: “Chociaż jestem mały to swój adres znam, do domu potrafię drogę wskazać sam.” Następnie możemy zapoznać dzieci ze sztuką ludową naszego regionu. Zapraszam do obejrzenia i wysłuchania piosenki w wykonaniu zespołu ludowego “Kruszynianki”. Poszerzamy wiedzę naszych dzieci o kolejny rodzaj muzyki. Proszę zobaczyć jakie piękne, wiejskie widoki i jak blisko Bydgoszczy. https://www.youtube.com/watch?v=ylS3Vf67BLk Warto wspomnieć, że w Bydgoszczy funkcjonuje zespół ludowy“Płomienie”, w którym jest również grupa dziecięca. Siedziba na ul. Dworcowej w MDK nr 4, a więc blisko “nas”.

Piątek.

Rozpoczynamy od kreślenia po śladzie, a potem samodzielnie, Karty Pracy cz.4, s. 27. Następnie utrwalamy wiadomości, dzieci kończą rozpoczęte przez nas zdania, np.: Miejscowość, w której mieszkam to……….. Mieszkam przy ulicy………… Lubię swoją miejscowość, bo……… Moja “zerówka” znajduje się prz ulicy…….. Jeżeli jest to możliwe to zapoznajmy dzieci z herbem Bydgoszczy. Mozna wykonać zadanie z Kart Pracy cz.4, s. 24. Wracamy do mapy Polski, gdzie nadal wskazujemy najważniejsze miejsca w Polsce, prosimy dzieci o powtarzanie; np. Wisła, Warszawa… Możemy następnie wypowiadać pierwsze sylaby, a dziecko wypowie pełną nazwę lub dokończy np. War-.... Wykorzystujemy Karty Pracy cz. 4, s.28. Ponadto wykorzystujemy ćwiczenia z Kart Pracy tematycznie związane z bieżącym tygodniem. Życzę niesamowitych wrażeń z kontaktu z muzyką ludową.

Gorąco pozdrawiam.

Małgorzata Zywert