Grupa 0c - Sówki [1]

Opublikowano: 2020-03-18 14:19, Numer artykułu: 22282 , Autor: H.Koźmińska

Drodzy rodzice i przedszkolaki,

Podczas pobytu w domu zachęcamy rodziców dzieci najmłodszych, aby utrwalali z dziećmi czynności samoobsługowe: zapinanie i rozpinanie guzików oraz zamków w ubraniach, zakładanie i zapinanie kapci/butów, samodzielne ubieranie skarpet, koszulki czy spodni, poprawne trzymanie widelca oraz łyżki.

Codzienne czynności domowe niosą za sobą również walory edukacyjne. Podczas pomocy rodzicom dzieci mogą dopasowywać skarpetki do pary, segregować sztućce, dopasowywać pokrywki do garnków i układać je od najmniejszego do największego.

W nawiązaniu do otaczającej nas aury, zmiennej marcowej pogody i powiedzenia „W marcu jak w garncu”, przygotowałyśmy propozycje aktywności dla dzieci.

1. Zabawa muzyczna „W marcu jak garncu”.

Wideo pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=2XA-1126500

 

2. Piosenka „Marzec czarodziej”.

Wideo pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=YooD0x8941E

 

3. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające język, wargi i żuchwę.

Lusterko dla dziecka.

Słoneczko budzi się i uśmiechadziecko wyciągają do przodu wargi okrągłe jak słoneczko, a następnie rozciągają je do szerokiego uśmiechu.

Deszczyk przy szeroko otwartej jamie ustnej język wychodzi na spacer i unosi się do góry, w stronę nosa. Nagle zaczął padać deszcz – język chowa się za górnymi zębami w jamie ustnej.

Tęcza po deszczu pojawia się tęcza – dziecko rysują jej kształt, przesuwając czubek języka po górnej wardze od jednego kącika ust do drugiego.

Wiatr dziecko wciągają powietrze nosem, a wypuszczają ustami ułożonymi w dziobek, starając się, aby policzki nie wypełniały się powietrzem.

Kropelkijak kropelki wody spadają z góry na dół, tak czubek języka porusza się od górnych do dol­nych zębów: najpierw powoli i bardzo dokładnie, a potem coraz szybciej.

Chmurki dziecko rysują kształt chmurki, przesuwając językiem po wewnętrznej stronie warg, przy zamkniętych ustach.

Parasolka dziecko naśladują otwieranie i zamykanie parasoli przez coraz szersze otwieranie ust i ich zamykanie.

 

 

4. Zabawa ruchowa Słońce świeci – deszczyk pada.

Symbol parasola.

Rodzic wiesza symbol w widocznym miejscu w pokoju. Kiedy powie: Słońce, dziecko swobodnie spaceruje po sali, a kiedy powie: Deszcz, chowa się w pobliżu zawieszonego obrazka.

 

 

5. Oglądanie garnków, określanie ich wielkości i dobieranie do nich pokrywek.

Garnki różnej wielkości i pokrywki do nich, obrazki symbole pogody.

Rodzic rozkłada garnki różnej wielkości, o różnych wzorach i kolorach, oraz pokrywki różnej wielkości. Prosi dziecko, aby ułożyło garnki w kolejności od najmniejszego do największego oraz dobrało do nich odpowiednie pokrywki. W środku każdego garnka jest ukryty obrazek symbol pogody. Dziecko wyjmuje z garnków symbole i próbuje wyjaśnić ich znaczenie.

 

6. Praca plastyczna Garnek.

Rysunek garnka (w pliku do pobrania), plastelina w różnych kolorach.

Dziecko wykleja rysunek garnka kawałkami plasteliny. Urywa kawałek plasteliny w dowolnym kolo­rze, wyrabia go w dłoni i rozciera opuszkami palców, tworząc kolorowe kółeczka. Po zakończeniu sprząta miejsce pracy i myje ręce.

 

7. Ćwiczenia małej motoryki

Dzieci rysują po śladzie parasol oraz kolorują go wg podanego wzoru.

Link z materiałem do wydruku  http://www.supercoloring.com/pl/lamiglowki/rysowanie-po-sladzie-i-kolorowanie-parasol

 

Pozdrawiamy serdecznie,

Hanna Koźmińska i Sylwia Daszkowska


Pliki do pobrania: