Grupa 0c- Sówki [10]

Opublikowano: 2020-05-17 13:52, Numer artykułu: 27448 , Autor: H.Koźmińska

18.05-22.05

Temat: Święto rodziców

Witamy serdecznie wytrwałych przedszkolaków i Was mili rodzice.

 

1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla dziecka.

Rodzicu spróbuj zademonstrować prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrot­nie.

Powitanie – dziecko dotyka czubkiem języka każdego zęba osobno. Unosi język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.

Pyszny obiad – dziecko oblizuje językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.

Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej,  język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.

Rodzinna zabawa – dziecko naśladuje dmuchanie balonika: wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.

Karuzela – dziecko naśladuje ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.

Całusy – dziecko wypycha wargi do przodu i naśladuje wysyłanie pocałunków mamie i tacie.

Drzwi – dziecko pokazuje, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.

                         

2.Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.

Rodzicu proszę powtórz treść wiersza dwa razy, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.

 

     Piękny uśmiech, dobre serce;

wszystko umie zrobić sama.

Kocha mnie najbardziej w świecie.

To jest właśnie moja mama!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Zawsze chętnie mi pomagasz,

kiedy jesteś obok, tato.

Z Tobą czuję się bezpiecznie.

                       Kocham Ciebie właśnie za to!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

Kocham ciebie i nasz dom.

Dom to miejsce wyjątkowe.

Może być na końcu świata!

Najważniejsza jest rodzina,

czyli mama, ja i tata!

Ta, to, ti, ta, ti, tom!

                       Kocham mamę, tatę, dom.

 

3. Kończenie zdań – wypowiedź dziecka na temat rodziny.

Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania (przykłady):

                        Lubię moją rodzinę, bo...

                        Z moją rodziną najbardziej lubię...

                        Moja rodzina to...

 

4. Zabawa ruchowa z rymowanką B. Szelągowskiej „Podaj mi rączkę”.

Dziecko głośno powtarza rymowankę, trzymając kogoś z rodziny za ręce.

Dwie rączki mam – rączki tobie dam.

     Zatańczymy w koło, będzie nam wesoło.

 

5. Malowanie portretu rodziny.

Dla dziecka: farby, pędzle, kubeczek na wodę, kartki z bloku technicznego.

Dziecko ma  za zadanie namalować członków swojej rodziny. Po namalowaniu pra­cy, odstawiają ją do wyschnięcia.

Jeśli dziecko nie jest w stanie namalować nawet najprostszego portretu członków swojej rodziny, można wcześniej poprosić dziecko aby przyjrzało się zdjęciom rodziców.

 

6. Zabawa dydaktyczna Wielka przedszkolna rodzina.

Duże serce wycięte z białego brystolu, serca wycięte z papieru, klej.

Dzieci wymieniają członków rodziny. Liczą, ile osób jest w rodzinie każdego dziecka i naklejają na dużej sylwecie serca odpowiednią liczbę małych serduszek.

 

7. Ćwiczenia słuchowe „ Kto mieszka w tym domu”?

Rodzic  podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dzieci podają pełną nazwę. Następnie dziecko podaje nazwy członków własnej rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a pozostałe osoby odgadują, o kogo chodzi, np.: ma-ma, ta-ta, brat, sios-tra, dzia-dek, bab-cia, cio-cia, wu-jek.

 

8. Zabawa muzyczno- ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE

 

9. Piosenka „Rodzina drużyna” https://www.youtube.com/watch?v=xVUFtYsbQGU

 

10. Karty pracy 1 i 2 w plikach do pobrania.

 

Trzymajcie się zdrowo.

Pozdrawiamy,

Pani Sylwia i Pani Hania


Pliki do pobrania: