Grupa 0c- Sówki [10]
18.05-22.05
Temat: Święto rodziców
Witamy serdecznie wytrwałych przedszkolaków i Was mili rodzice.
1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka.
Rodzicu spróbuj zademonstrować prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
Powitanie – dziecko dotyka czubkiem języka każdego zęba osobno. Unosi język raz za górnymi, raz za dolnymi zębami.
Pyszny obiad – dziecko oblizuje językiem wargę górną i dolną, jak po zjedzeniu pysznego, rodzinnego obiadu.
Spacer – przy szeroko otwartej jamie ustnej, język idzie na spacer w stronę nosa i w stronę brody.
Rodzinna zabawa – dziecko naśladuje dmuchanie balonika: wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.
Karuzela – dziecko naśladuje ruch językiem w koło, od wewnętrznej strony jamy ustnej. Język porusza się raz w jedną, raz w drugą stronę, zataczając duże koła.
Całusy – dziecko wypycha wargi do przodu i naśladuje wysyłanie pocałunków mamie i tacie.
Drzwi – dziecko pokazuje, jak zamykają się i otwierają drzwi do domu – rozwierając i zwierając wargi wyciągnięte do przodu.
2.Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B. Szelągowskiej Moja rodzina.
Rodzicu proszę powtórz treść wiersza dwa razy, a dziecko powtarza fragment tekstu: ta, to, ti, ta, ti, tom! Kocham ciebie i nasz dom.
Piękny uśmiech, dobre serce;
wszystko umie zrobić sama.
Kocha mnie najbardziej w świecie.
To jest właśnie moja mama!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Zawsze chętnie mi pomagasz,
kiedy jesteś obok, tato.
Z Tobą czuję się bezpiecznie.
Kocham Ciebie właśnie za to!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham ciebie i nasz dom.
Dom to miejsce wyjątkowe.
Może być na końcu świata!
Najważniejsza jest rodzina,
czyli mama, ja i tata!
Ta, to, ti, ta, ti, tom!
Kocham mamę, tatę, dom.
3. Kończenie zdań – wypowiedź dziecka na temat rodziny.
Rodzic prosi, aby dziecko dokończyło zdania (przykłady):
Lubię moją rodzinę, bo...
Z moją rodziną najbardziej lubię...
Moja rodzina to...
4. Zabawa ruchowa z rymowanką B. Szelągowskiej „Podaj mi rączkę”.
Dziecko głośno powtarza rymowankę, trzymając kogoś z rodziny za ręce.
Dwie rączki mam – rączki tobie dam.
Zatańczymy w koło, będzie nam wesoło.
5. Malowanie portretu rodziny.
Dla dziecka: farby, pędzle, kubeczek na wodę, kartki z bloku technicznego.
Dziecko ma za zadanie namalować członków swojej rodziny. Po namalowaniu pracy, odstawiają ją do wyschnięcia.
Jeśli dziecko nie jest w stanie namalować nawet najprostszego portretu członków swojej rodziny, można wcześniej poprosić dziecko aby przyjrzało się zdjęciom rodziców.
6. Zabawa dydaktyczna Wielka przedszkolna rodzina.
Duże serce wycięte z białego brystolu, serca wycięte z papieru, klej.
Dzieci wymieniają członków rodziny. Liczą, ile osób jest w rodzinie każdego dziecka i naklejają na dużej sylwecie serca odpowiednią liczbę małych serduszek.
7. Ćwiczenia słuchowe „ Kto mieszka w tym domu”?
Rodzic podaje nazwy członków rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dzieci podają pełną nazwę. Następnie dziecko podaje nazwy członków własnej rodziny, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a pozostałe osoby odgadują, o kogo chodzi, np.: ma-ma, ta-ta, brat, sios-tra, dzia-dek, bab-cia, cio-cia, wu-jek.
8. Zabawa muzyczno- ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE
9. Piosenka „Rodzina drużyna” https://www.youtube.com/watch?v=xVUFtYsbQGU
10. Karty pracy 1 i 2 w plikach do pobrania.
Trzymajcie się zdrowo.
Pozdrawiamy,
Pani Sylwia i Pani Hania
Pliki do pobrania: