Grupa 0c- Sówki [11]

Opublikowano: 2020-05-24 22:22, Numer artykułu: 27944 , Autor: H.Koźmińska

25-29.05.2020r.

Witamy serdecznie w kolejnym tygodniu nauki on-line.

Zapraszamy do wspólnej nauki przez zabawę.

Temat: Niby tacy sami, a jednak inni.

 

1. Wypowiedź przedszkolaka „Jaki jestem”.

Dla podania przykładu rodzic może opowiedzieć o sobie.

Przedstaw się z imienia i nazwiska, powiedz, co cię cieszy, co lubisz robić.

 

2.      Zabawa muzyczno-ruchowa.

 Poruszajcie się razem z małpkami.  https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

 

3.      Rozmowa na temat tolerancji.

Wideo z twarzami dzieci z różnych stron świata- może poprzedzić rozmowę.

https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw

Rodzicu, zapytaj dziecko czy wie, co oznacza słowo tolerancja. Wyjaśnij jego znaczenie, tłumacząc, że tolerancja polega na akceptowaniu inności jakiejś osoby: przyjmujemy ją taką, jaka jest, nawet jeśli ma inny kolor skóry, inaczej wygląda czy się ubiera inaczej niż my. Tak jak każdy kwiat jest inny, tak również każdy człowiek jest inny. Wtedy, gdy ludzie wzajemnie sobie pomagają, troszczą się o siebie i są dla siebie dobrzy, tworzą piękny bukiet kwiatów.

 

4.      Karta pracy nr 1.

 

5. Ćwiczenia wzmacniające poczucie własnej wartości – „Lustro”.

Zapraszamy dziecko żeby stanęło przed dużym lustrem, przyjrzało się sobie i powiedziało, co u siebie lubi, np. swoje włosy, oczy, ręce, to, że szybko biega, pięknie rysuje, pomaga innym, dzieli się zabawkami itd. Rodzic może uzupełniać wypowiedź dziecka, wskazując tylko pozytywne cechy. Na koniec wypowiedzi dziecka mówimy razem: Jesteś wspaniały i dziecko powtarza samodzielnie: Jestem wspaniały!

 

6. Ćwiczenia językowe -„Zwinny jak kot”. Zdjęcia wybranych zwierząt.

Rodzicu, wytłumacz, że tak jak ludzie mają swoje cechy, tak również zwierzęta mają swoje charakterystyczne cechy. Pokaż zdjęcia zwierząt, dziecko nazywa je i zastanówcie się wspólnie, z jakiej cechy znane jest dane zwierzę. Np.: zwinny jak kot, mądra jak sowa, mały jak mrówka, pracowity jak pszczoła, łagodny jak owieczka, powolny jak żółw, szybki jak gepard, uparty jak osioł, śpiący jak niedźwiedź.

 

7. Praca plastyczna „Ja jako zwierzę”. Farby, kubeczki, pędzle, kartki.

Rodzicu, poproś aby dziecko pomyślało i powiedziało, cechy jakiego zwierzęcia w sobie odnajduje (w czym jest do niego podobne), a następnie namalowało siebie jako to zwierzątko.

 

8. Zabawa dydaktyczna „Takie same czy różne?”.  Obrazki- karta pracy nr 2.

Rodzicu, zaprezentuj obrazki. Dzieci je nazywają i określają różnice i podobieństwa w wyglądzie.

 

9. Zabawa muzyczno-ruchowa opierająca się na liczeniu.

Zatrzymujemy wideo po cyfrze 6. https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg&t=472s

 

10. Zabawa dydaktyczna „Liczymy”. Kostka do gry.

Dziecko i rodzic rozgrywają turniej z kostką. Rzucają kostką w parach. Jeżeli w grze bierze udział więcej niż 2 osoby zwycięzca – osoba, która wyrzuciła więcej oczek –przechodzi do następnej rundy. Przy każdym powtórzeniu zwycięzcy rozgrywają turniej pomiędzy sobą.

 

11.  Eksperyment z kolorami

https://www.youtube.com/watch?v=0VYVOoO1IxY . Obejrzy i jeżeli masz możliwość to przeprowadź eksperyment u siebie w domu.

 

12.  Karta pracy nr 3.

 

13.  Wiersz B. Szelągowskiej „Kraina zabawek.”

Rodzicu, przeczytaj wiersz.

 

Siedzą zabawki grzecznie na półkach.

Siedzą i patrzą na pajacyka.

Pajac do tańca lalkę zaprosił

i teraz będą tańczyć walczyka

 

Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze!

W takt się kołyszą, klaszczą łapkami.

Na parapecie rozsiadł się zając;

Jak każdy zając – strzyże uszami.

 

Tuż obok książek drzemie żyrafa.

Kudłaty piesek przy wózku szczeka.

Piłka się turla, to znowu skacze.

Myszka – zabawka – kotu ucieka

 

I nagle wchodzi ktoś do pokoju.

Ojej, nie tańczy już nikt walczyka!

Zabawki stoją, siedzą bez ruchu

i tylko z radia płynie muzyka.

 

Porozmawiaj o jego treści ze swoim dzieckiem zadając mu pytania pomocnicze, używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.

− Jakie zabawki były w pokoju?

− Kogo pajac zaprosił do tańca?

− Gdzie siedziały dwa misie?

− Kto zdrzemnął się obok książek?

− Przy czym stał kudłaty piesek?

– Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?

 

14.  Karta pracy nr 4.  

 

15.  Piosenka dla mamy.

Przedszkolak osłuchuje się z piosenką i uczy się refrenu.

 https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

Ref. Jesteś mamo skarbem mym, Kocham Ciebie z całych sił.

Jesteś wszystkim tym co mam,

Wszystko Tobie jednej dam. (2x)

 

Wszystkim najukochańszym Mamom życzymy zdrowia i szczęścia!

 

Miłego tygodnia Drogie Przedszkolaki.

Myślimy o Was i tęsknimy.

 

Wasze Panie,

Hania i Sylwia.