Grupa 0c- Sówki [12]

Opublikowano: 2020-05-29 12:56, Numer artykułu: 28286 , Autor: H.Koźmińska

Witamy w kolejnym tygodniu nauki on-line.

Zapraszamy do wspólnej nauki przez zabawę.

Temat: Poznajemy pojazdy.

1. Zabawa konstrukcyjna Transport.

Pojazdy i klocki .Dziecko budują z klocków różnego rodzaju konstrukcje związane z pojazdami: garaże, tory kolejowe, stacje, porty, ulice. Może również poszerzyć zakres budowy o hotele, domy itp.

 

2.Zabawa Karuzela (popularna rymowanka).

Zapraszamy do nauki popularnej rymowanki. Dziecko obraca się raz w jedną, raz w drugą stronę i powtarza tekst, można również śpiewać.

https://www.youtube.com/watch?v=QB-QVbt57T8

 

Chłopcy, dziewczęta, dalej wszyscy wraz.

Karuzela czeka, wzywa nas z daleka.

Starsi już poszli, a młodsi jeszcze nie.

Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie!

Hej, dalej, dalej, do zabawy spieszmy się

 

3. Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji.

Obrazki lub zdjęcia przedstawiające różne środki lokomocji.

Rodzicu zapraszamy  Cię do pokazania dziecku różnych środków lokomocji, np.: samochód, samolot, pociąg, rower, autobus, żaglówkę, statek, kajak. Dziecko podaje ich nazwy, mówi, gdzie można podróżować danym pojazdem (po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie zapraszamy do podania nazw środków lokomocji, dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dziecko wskazuje odpowiednie pojazdy.

 

4. Praca plastyczna Żaglówki na jeziorze.

Dla dziecka: okrągły talerzyk papierowy, farby, pędzel, kubeczek z wodą, dwa trapezy i trój­kąty wycięte z papieru kolorowego, klej.

Dziecko maluje połowę talerzyka papierowego na żółto, a połowę na niebiesko. Na niebieskiej części układają i przyklejają żaglówki: z dwóch trójkątów i trapezu jako podstawy (bez nazywania figur geometrycznych).

 

5. Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?

Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną), lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa) i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).

Dziecko dotyka najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i określa, jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszcza w jednym z pojemników kilka przedmiotów i próbuje okre­ślić, dlaczego jedne toną, a inne nie.

Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie, a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

                         

6. Zabawa matematyczna Muszelki lub kamyczki. (różnej wielkości)

Pięć muszelek lub kamyków.

Rodzic rozkłada kolejne muszelki, mówiąc, że pochodzą one znad morza. Prosi, aby dziecko opisało ich wy­gląd, ułożyło je od najmniejszej do największej. Dziecko liczy muszelki od prawej strony i od lewej strony. Prosimy ustalić z dzieckiem, że bez względu na kierunek liczenia jest ich tyle samo.

 

7. Zabawa matematyczna Porównaj, gdzie jest więcej.

Sylwety zabawek do piaskownicy lub zabawki do piaskownicy typu: trzy łopatki, dwa wiaderka.

Rodzic rozkłada na dywanie różną liczbę sylwet lub rzeczy. Prosi, by dziecko pogrupowało je, oszacowało na oko, któ­rych jest więcej, i sprawdziło, układając je w pary.

Po połączeniu w pary łopatka i wiaderko, dziecko powinno dojść do wniosku, że łopatek jest więcej.

 

8. Karta pracy nr 1

 

9. Ćwiczenia grafomotoryczne Fale morskie.
Duże arkusze papieru, kredki.
Dziecko kreśli fale morskie: najpierw w powietrzu (prawą ręką, lewą ręką i obiema rękami), a potem po kolei rysuje je na dużych arkuszach papieru. Naśladuje przy tym szum morskich fal na głosce sz.

 

10. Ćwiczenia rozwijające myślenie – Dokąd dziecko pojedzie na wakacje?
Obrazki przedstawiające wieś, miasto, góry, morze.
Dziecko przygląda się obrazkom.
Rodzicu podaj cztery zdania i poproś dziecko, aby na ich podstawie odgadło, dokąd pojedzie na wakacje, np.
Jak zobaczysz: pole, krowę, świnkę, kurę. (wieś)
Jak zobaczysz: statek, piasek, wodę, muszelki. (morze)
Jak zobaczysz: owce, źródło, pagórki, drewniane chaty. (góry)
Jak zobaczysz: zabytki, tramwaje, muzeum, skrzyżowania. (miasto)

 

11. Karta pracy nr 2

 

12. Zabawa dydaktyczna Znam...
Rodzic przypomina, że nigdy nie wolno oddalać się od opiekunów. Gdyby jednak tak się stało, warto znać swoje imię i nazwisko (3-latki), swój adres (4-latki) – informacje, które możemy podać policjantowi. (Ważne, aby przypomnieć, że nie podajemy tych informacji osobom nieznajomym). Zapraszamy do zapamiętania przez dzieci swoich danych.

 

13. Zabawa dydaktyczna Numer alarmowy.
Rodzic prezentuje numer alarmowy 112, odczytuje go, a następnie dziecko robi to samo i mówi, w ja¬kich sytuacjach powinno się pod niego dzwonić. Można zaprezentować obrazki pojazdów służb ratunkowych, które można wezwać, dzwoniąc pod numer 112.
Aby łatwiej było dziecku zapamiętać numer 112, można wskazać na czoło (1), nos (1), uszy (2).

 

Miłego tygodnia Drogie Przedszkolaki.
Myślimy o Was i tęsknimy.


Wasze Panie,
Hania i Sylwia.


Pliki do pobrania: