Grupa 0c- Sówki [13]

Opublikowano: 2020-06-05 20:12, Numer artykułu: 28847 , Autor: H.Koźmińska

8.06-12.06.2020r.
Witajcie!


Temat tego tygodnia to wakacyjne podróże.


1. Ćwiczenia ortofoniczne Morskie fale. Rodzic prosi, aby dzieci naśladowały morskie fale, szumiąc (raz głośno, raz cicho, szybko, wolno, w zmiennym tempie).

 

2. Rodzic czyta wiersza B. Szelągowskiej Bezpieczne wakacje.
Jak wspaniale! Już wakacje.
To najlepsza w roku pora!
Można pływać sobie w morzu
albo wskoczyć do jeziora…

Na szczyt w górach wspiąć się warto!
Jak tam pięknie i wysoko!
W zeszłym roku po raz pierwszy
zobaczyłem Morskie Oko!

Ale zawsze pamiętajmy,
by dorosłych się pilnować.
Chodzić w górach – lecz po szlakach,
kremem z filtrem się smarować.

Czapkę nosić – taką z daszkiem
– porażenia się unika.
Kąpać się w strzeżonych miejscach
i pod okiem ratownika.

I rodziców trzeba słuchać.
Kto tak robi, ten ma rację.
Ach jak miło, jak wesoło,
bo już przecież są wakacje!

• Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
− Dlaczego zawsze trzeba pilnować się dorosłych?
− Co to są górskie szlaki?
Dlaczego trzeba się ich pilnować? (N. może wyjaśnić znaczenie wyrażenia górskie szlaki). − Dlaczego latem smarujemy się kremem z filtrem?
− Do czego jest potrzebna latem czapka z daszkiem?
− Dlaczego można pływać tylko w miejscach, gdzie jest ratownik?
− Jakie macie rady dla innych przedszkolaków na wakacje? Co można robić, a czego nie wolno?


3. Karta pracy nr 1.

 

4. Zabawa rozwijająca szybką reakcję na sygnał – Burza. Bębenek, grzechotka.

Rodzic wygrywa rytm na grzechotce, dziecko spaceruje i rozgląda się wokół siebie.
Kiedy rodzic kilkukrotnie uderzy w bębenek, to sygnał, że zbliża się burza – dziecko ma kucnąć i nakryć głowę rękami.


5. Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Lody.
Śmietankowe, owocowe…
Doskonałe dla ochłody.
Kiedy upał jest na dworze,
każdy lubi lizać… (lody)


6. Zadanie kulinarne. Pyszny smakołyk na ciepłe dni.
Wykonanie pomarańczowych lodów sorbetowych. Sok pomarańczowy (100% naturalne), mały kubeczek jednorazowy lub foremka do lodów, patyczek.
Dziecko nalewa do kubeczka sok, starając się go nie rozlać. Rodzic wstawia kubeczek do lodówki. Po około 30 minutach, kiedy sok już lekko się zmrozi, wyjmuje kubeczki, a dziecko wkłada do niego patyczek. Rodzic znów wstawia je do zamrażarki na 2 lub 3 godziny.


7. Praca plastyczna- Rożki lodowe.
Instrukcja wykonania pracy znajdziecie Państwo pod linkiem
https://dzieciakiwdomu.pl/2015/07/lody-praca-plastyczna-na-upalne-dni.html


8. Zabawa ruchowa z elementem celowania – Kto potrafi trafić? Piłka.
Dziecko celuje piłką do pojemnika położonego w niedalekiej odległości. Dziecko ma 5 rzutów, a za każdy celny rzut otrzymuje 1 punkt. Kto zdobędzie 5 punktów, otrzymuje tytuł mistrza w rzutach do kosza.


9. Nauka słów wyliczanki
1. Konduktorze, konduktorze, czy zabierzesz nas nad morze?
Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.
2. Konduktorze, konduktorze, każdy z tobą jechać może?
Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!
• Dzieci odpowiadają na pytania:
−Kto to jest konduktor?
−Gdzie pracuje konduktor?
−Czy każdy może jechać pociągiem?
−W jakie miejsca można jechać pociągiem?


10. Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.
Figury geometryczne do wycięcia przez rodzica- karta pracy nr 2. Rodzic rozkłada na stolikach figury geometryczne. Dzieci określają ich kolor i wielkość. Segregują je według jednej, określonej, cechy (koloru, wielkości).
Dzieci układają w wybranych figur geometrycznych żaglówkę i przyklejają je na kartkę papieru. Rodzicu, wytnij figury- karta pracy nr 3.


11. Ćwiczenia oddechowe- Która żaglówka popłynie dalej? Kartki papieru. Dziecko zgniata kartkę, tworząc kulki. Razem z rodzicem ustawia żaglówki na krawędzi stolika i mocno dmuchają. Wygrywają osoby, których żaglówki popłyną jak najdalej.

 

12. Ćwiczenia grafomotoryczne Tory pociągu. Długie arkusze papieru, kredki. Rodzic rysuje szyny, a dzieci kreślą między nimi linie pionowe, czyli podkłady, jednocześnie wymawiając sylaby: cza, czo, cze, czu, czy.


13. Zabawa kulinarna Sałatka owocowa. Owoce, np.: banany, winogrona, kiwi, plastikowe noże, tacki, talerzyki, miseczki, deski, salaterka. Dziecko, po umyciu rąk, siada przy stoliku. Rodzic daje dziecku deskę, plastikowy nóż. Na tackach kładzie obrane owoce. Dziecko stara się pokroić owoce. Potem wrzuca je do miseczek. Rodzic wysypuje owoce z miseczek do salaterki i je miesza.
Wspólne jedzenie samodzielnie wykonanego posiłku. Dziecko myją ręce, siada przy stoliku, mówi, z jakich owoców wykonało sałatkę. Rodzic mówi: Smacznego! Dzieci odpowiadają: Dziękujemy! Potem dzieci mogą dzielić się swoimi wrażeniami smakowymi i opowiadać, co sprawiło im trudność, a co nie – w trakcie wykonywania prac.

 

Życzymy Wam przyjemnej nauki przez zabawę oraz słonecznego tygodnia :-)

 

Pozdrawiamy,

Panie wychowawczynie