Grupa 0c- Sówki [4]
Oto nasze propozycje aktywności dla przedszkolaków na tydzień przedświąteczny.
6.04-10.04.2020r.
Temat: Wielkanoc
1. Jajka z masy solnej.
Mąka, sól, woda, miska, szklanka, rękawiczki jednorazowe.
Odmierz do miski tyle samo mąki i soli w proporcjach np.: 1 szklanka mąki i 1 szklanka soli. Stopniowo dodaj ½ szklanki wody i mieszaj. Warto założyć rękawiczki jednorazowe, gdyż sól może powodować uszkodzenia naskórka. Konsystencja ciasta musi być elastyczna.
Lepienie jajek różnej wielkości z masy solnej.
Dziecko otrzymuje masę solną i lepi z niej jajka różnej wielkości. Wskazuje największe jajko
i najmniejsze jajko. Odstawiają jajka w pobliże kaloryfera lub w nasłonecznione miejsce sali, aby wyschły. Kiedy już masa solna wyschnie, pomaluj jajko na różne kolory.
2. Zaproś swoje dziecko do wysłuchania wiersza. Czytając wiersz, możesz prezentować ilustracje do niego. Po przeczytaniu proszę zadaj dziecku pytania:
Z czego robi się pisanki?
Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
Co robimy w lany poniedziałek?
Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?
„Kurko, proszę, znieś jajeczka,
śnieżnobiałe lub brązowe,
ja z nich zrobię na Wielkanoc
cud-pisanki kolorowe.
Do koszyczka je powkładam,
z chlebkiem, babką lukrowaną,
potem pójdę je poświęcić
z bratem, siostrą, tatą, mamą.
Przy śniadaniu wielkanocnym
podzielimy się święconką
i buziaka dam mamusi,
zajączkowi i kurczątkom.
„Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła,
tatę wodą popryskamy,
mama będzie zmokłą kurką,
bo to poniedziałek lany!”
3. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej „Jajka na łyżce”.
Duże łyżki, jajka ugotowane na twardo, 2 skakanki lub szaliki.
Za pomocą skakanek wyznacz miejsce startu i mety. Zadanie dziecka polega na przeniesieniu jajka na łyżce od startu do mety tak, aby nie spadło ono z łyżki.
4. Nasze jajko wielkanocne.
Kartka w kształcie jajka (o dużym formacie), kredki, farby.
Dziecko ozdabia jajka według własnych pomysłów. Może to robić jednocześnie kilka osób. Ważne, aby na koniec obejrzeć pracę i docenić wkład dziecka.
5. Ćwiczenia słuchowe Co słyszysz?
Rodzicu wypowiadaj nazwy świąte, podzielone na głoski i na sylaby, ich kolory. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, o czym jest mowa (np. pi-san-ki, ż-ó-ł-t-y, jaj-ko, ko-szyk, k-u-r-a).
6. Zajęcia przyrodnicze: Zakładamy hodowlę rzeżuchy.
Spodki, wata, nasiona rzeżuchy, woda.
Przypomnienie, czego potrzebują rośliny, żeby rosnąć.
Dziecko odpowiadają na pytanie: Czego potrzebuje roślina, żeby rosnąć?
Dziecko układa delikatnie watę na spodkach, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa. Umieszcza spodki z nasionami na parapecie okna.
Rodzicu przypominaj dziecku o regularnym podlewaniu i obserwowaniu roślin. Określ też związek rzeżuchy ze zbliżającymi się świętami.
7. Piosenka wielkanocna https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8
Jeżeli przedszkolaki mają ochotę pokazać nam swoje prace plastyczne oraz wykonane karty pracy można wysłać ich zdjęcia na e-mail:
nauczanie.online.0.3.sp10@gmail.com
Życzymy dużo sił i zdrowia oraz spokojnych Świąt Wielkiej Nocy.
Pozdrawiamy serdecznie,
Hanna Koźmińska i Sylwia Daszkowska
W plikach do pobrania zamieszczamy materiały do wydruku:
- Plakat dot. samodzielności.
- Propozycje kart pracy pobranych ze strony https://www.mac.pl/flipbooki#wp.
Pliki do pobrania: