Grupa 0c- Sówki [5]

Opublikowano: 2020-04-13 21:13, Numer artykułu: 24798 , Autor: H.Koźmińska

Witamy serdecznie!

Oto nasze propozycje na ten tydzień (14-17 kwietnia).

 

Temat: Wiosna na wsi.

 

1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla dziecka.

Rodzicu spróbuj zademonstrować prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kil­kakrotnie.

  • Jedziemy na wieś – dziecko wibrują wargami – naśladuje samochód jadący na wieś.
  • Konik – dziecko naśladuje kląskanie konika: mocno przykleja język ułożony szeroko przy podniebie­niu i odkleja go zdecydowanym ruchem. 
  • Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
  • Krowa – dziecko naśladuje ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
  • Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dziecko przesuwa językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
  • Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dziecko wysuwa język na brodę i dysze.
  • Świnka – dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladuje ryjek świnki.
  • Myszka bawi się w chowanego – dziecko wypycha policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
  • Miotła – dziecko naśladuje gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych                              wargach.     

2. Praca plastyczna  Kolorowy kogut (origami).

Dla dziecka: koła origami, klej, kolorowa kartka A4 lub biała kartka, która można pomalować farbkami lub kredkami. Można odrysować koła różnej wielkości tym samym szukać w domu wszystkiego co jest kształtu „koła”.

Składają duże koło na pół i przyklej je na środku kartki. Jedno średnie koło przyklej jako głowę, a pozostałe złóż  na pół i przyklej na tułowiu jako skrzydło i kolorowy ogon. Małe czerwone koła złóż na pół i przyklej jako dziób, grzebień, dzwonek pod dziobem. Kredkami dorysuj oko i nogi koguta. Możesz dorysować płot, na którym siedzi kogut.

 

3. Zabawa muzyczno-ruchowa Kurki trzy (sł. H. Rostworowski, francuska melodia popularna).

Zachęcamy do nauki piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk

Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.

Pierwsza z przodu, w środku druga,

trzecia z tyłu, oczkiem mruga.

I tak sobie kurki trzy

raz, dwa, raz, dwa w pole szły!

 

4. Zabawa językowa Mamy i ich dzieci. Jeżeli mieliby Państwo możliwość wydrukowania lub przerysowania.

Obrazki zwierzęcych mam (lochy, kozy, krowy, klaczy, kwoki, kotki) i ich dzieci.

Prezentujemy obrazki zwierzęcych mam. Dziecko je nazywa. Obok należy rozłożyć obrazki młodych zwie­rząt. Zadaniem  dziecka jest wybranie obrazka młodego zwierzęcia i położenie go obok obrazka jego mamy. Zachęcamy do nazywania małych zwierząt (np.: prosię, źrebię).

 

5.Zagadki.

Po rozwiązaniu zagadki dziecko  może wskazać obrazek w albumie zwierząt.

 

Kolorowe ma piórka,

woła: kukuryku

i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)

 

Wieczorem odpoczywa w stajni,

bo od wielu dni

ciężko pracuje

na swojej wsi. (koń)

 

Mieszka w chlewiku

i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)

 

Znosi jajka,
i choć nie szczerozłote,

to właśnie do niej idziesz,

gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)

 

To od niej mamy mleko,

i choć do pięknej jej daleko,

to nie tylko liczne łaty to sprawiają,

że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)

 

W plikach do pobrania zamieszczamy karty pracy do wydruku.

 

Dziękujemy za przysyłanie prac dzieci. Jest nam niezwykle miło je oglądać. 

 

Pozdrawiamy i mocno ściskamy Wszystkie dzieci.

Sylwia Daszkowska

Hanna Kożmińska


Pliki do pobrania: