Grupa 0c- Sówki [5]
Witamy serdecznie!
Oto nasze propozycje na ten tydzień (14-17 kwietnia).
Temat: Wiosna na wsi.
1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka.
Rodzicu spróbuj zademonstrować prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
- Jedziemy na wieś – dziecko wibrują wargami – naśladuje samochód jadący na wieś.
- Konik – dziecko naśladuje kląskanie konika: mocno przykleja język ułożony szeroko przy podniebieniu i odkleja go zdecydowanym ruchem.
- Pracy języka towarzyszy praca warg, które raz są szeroko rozłożone, a raz ułożone w dziobek.
- Krowa – dziecko naśladuje ruchy żucia, poruszając dynamicznie żuchwą.
- Kot oblizuje się po wypiciu mleka – dziecko przesuwa językiem po górnej i po dolnej wardze, przy szeroko otwartej jamie ustnej.
- Pies gonił kota i bardzo się zmęczył – dziecko wysuwa język na brodę i dysze.
- Świnka – dziecko wysuwa wargi mocno do przodu, naśladuje ryjek świnki.
- Myszka bawi się w chowanego – dziecko wypycha policzki czubkiem języka od wewnętrznej strony: raz z jednej, raz z drugiej strony.
- Miotła – dziecko naśladuje gospodarza zamiatającego podwórko, przesuwając język od jednego do drugiego kącika ust, przy szeroko otwartych wargach.
2. Praca plastyczna Kolorowy kogut (origami).
Dla dziecka: koła origami, klej, kolorowa kartka A4 lub biała kartka, która można pomalować farbkami lub kredkami. Można odrysować koła różnej wielkości tym samym szukać w domu wszystkiego co jest kształtu „koła”.
Składają duże koło na pół i przyklej je na środku kartki. Jedno średnie koło przyklej jako głowę, a pozostałe złóż na pół i przyklej na tułowiu jako skrzydło i kolorowy ogon. Małe czerwone koła złóż na pół i przyklej jako dziób, grzebień, dzwonek pod dziobem. Kredkami dorysuj oko i nogi koguta. Możesz dorysować płot, na którym siedzi kogut.
3. Zabawa muzyczno-ruchowa Kurki trzy (sł. H. Rostworowski, francuska melodia popularna).
Zachęcamy do nauki piosenki.
https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk
Wyszły w pole kurki trzy i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu, w środku druga,
trzecia z tyłu, oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
raz, dwa, raz, dwa w pole szły!
4. Zabawa językowa Mamy i ich dzieci. Jeżeli mieliby Państwo możliwość wydrukowania lub przerysowania.
Obrazki zwierzęcych mam (lochy, kozy, krowy, klaczy, kwoki, kotki) i ich dzieci.
Prezentujemy obrazki zwierzęcych mam. Dziecko je nazywa. Obok należy rozłożyć obrazki młodych zwierząt. Zadaniem dziecka jest wybranie obrazka młodego zwierzęcia i położenie go obok obrazka jego mamy. Zachęcamy do nazywania małych zwierząt (np.: prosię, źrebię).
5.Zagadki.
Po rozwiązaniu zagadki dziecko może wskazać obrazek w albumie zwierząt.
Kolorowe ma piórka,
woła: kukuryku
i mieszka z kurami w kurniku. (kogut)
Wieczorem odpoczywa w stajni,
bo od wielu dni
ciężko pracuje
na swojej wsi. (koń)
Mieszka w chlewiku
i głośno kwiczy: kwiku, kwiku. (świnia)
Znosi jajka,
i choć nie szczerozłote,
to właśnie do niej idziesz,
gdy na jajecznicę masz ochotę. (kura)
To od niej mamy mleko,
i choć do pięknej jej daleko,
to nie tylko liczne łaty to sprawiają,
że gospodarze duży pożytek z niej mają. (krowa)
W plikach do pobrania zamieszczamy karty pracy do wydruku.
Dziękujemy za przysyłanie prac dzieci. Jest nam niezwykle miło je oglądać.
Pozdrawiamy i mocno ściskamy Wszystkie dzieci.
Sylwia Daszkowska
Hanna Kożmińska