Grupa 0c- Sówki [6]

Opublikowano: 2020-04-19 19:26, Numer artykułu: 25188 , Autor: H.Koźmińska

 

    Serdecznie witamy Rodziców oraz nasze Przedszkolaki.

Życzymy Wam wesołej zabawy i nauki w domu. Mamy nadzieję, że już niedługo będziemy mogli złapać się za ręce.

 

Temat: Dbamy o przyrodę.

 

1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla dziecka.

Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrot­nie.

Rzekadziecko naśladuje łódkę płynącą po rzece od brzegu do brzegu – poruszając językiem pomiędzy otwartymi kącikami ust. Następnie naśladuje odgłos rzeki: plum, plum, plum.

Rybki– dziecko naśladuje rybki, które wyskakują z wody – unosi czubek języka w stronę nosa, a po chwili opiera go o górne zęby, kilkakrotnie powtarza ten ruch.

Pszczółki– dziecko naśladuje ruchy latających pszczół – opiera język o wewnętrzną stronę górnych zębów, a następnie język opada do wewnętrznej strony dolnych zębów.

Miód– dziecko naśladuje misia, który zjadł baryłkę miodu i oblizuje się po jego zjedzeniu – prowadzi język ruchem okrężnym po górnej i po dolnej wardze.

Czyste powietrze– dziecko wdycha świeże powietrze – wciąga powietrze nosem                           i wypuszcza ustami.

Wąż – wśród trawy sunie wąż, dziecko naśladuje odgłos syczenia węża na głosce sssssss – opiera język o dolne zęby, rozciąga wargi szeroko – jak do uśmiechu. Kontroluje  w lusterku, czy język nie wy­chodzi przed zęby.

 

2. Rozgrzewka rytmiczno-ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

3. Zabawa ruchowa kształtująca prawidłową postawę ciała – Wzrost rośliny.

Nagranie muzyki relaksacyjnej.

Dziecko słucha muzyki relaksacyjnej, naśladuje wzrost rośliny – od klęku podpartego do wspię­cia na palce. Zabawę można powtarzać kilkakrotnie.

 

4. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej Śmieci.

Rodzicu przeczytaj zagadkę i proś dziecko o podanie rozwiązania. Dziecko mówią swoje rozwiązanie.

O porządek trzeba dbać,

wiedzą o tym także dzieci.

Do odpowiednich worków

każdy wrzuca… (śmieci)

 

Piosenka o segregacji śmieci https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE

 

5. Segregowanie zakrętek według kolorów.

Plastikowe zakrętki w pięciu kolorach.

Zakrętki plastikowe w pięciu kolorach. Zadaniem dziecka jest posegregowa­nie zakrętek według kolorów.

Należy uświadomić dziecku, że zakrętki można wyrzucić albo zrobić z nich coś nowego, np. ładny obrazek lub jakąś zabawkę.

 

6. Praca plastyczna Kolorowe obrazki z zakrętek.

Dla każdego dziecka: kartka z bloku technicznego, klej magic, kredki, plastelina, zakrętki zdobyte po mleku czy innych produktach.

Ze zdobytych w grze zakrętek dzieci układają obrazki według własnych pomysłów. Pokazują je N., a następnie przyklejają klejem do kartek. Na koniec dorysowują lub dolepiają  z plasteliny braku­jące elementy. Może to być na przykład gąsienica na liściu, kwiatek, samochód, ślimak.

 

7. Wprowadzenie do tematu zajęć – wypowiedzi dziecka na temat czystej wody i brudnej wody.

Dwa słoiki: w jednym jest czysta woda, a w drugim brudna (można celowo ją zabrudzić, np. ziemią).

Dziecko oglądają oba słoiki. Zastanawiają się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna. Na koniec rodzic za­daje pytanie: Z którego słoika napilibyście się wody? Dlaczego?

 

Burza mózgów: Dlaczego zwierzęta potrzebują wody?

Arkusz brystolu, flamaster.

 Zapisz wszystkie odpowiedzi dziecka na ar­kuszu brystolu. Następnie ponownie je odczytaj i wspólnie z dzieckiem zastanawiacie się, co zrobić, żeby zwierzęta, np. w lesie, miały dostęp do czystej wody (to znaczy, co zrobić, żeby woda w różnych miejscach była czysta).

 

8. Rozmowa o zanieczyszczaniu powietrza przez ludzi Chcemy mieć czyste powietrze.

Obrazki z dymiącymi kominami.

Spróbuj ocenić z dzieckiem, czy powietrze w waszej okolicy jest czyste i czy dobrze się nim oddycha.

 

9. Zabawa z wykorzystaniem zmysłu węchu – Jak pachnie…?

Słoiczki zapachowe z wcześniejszej zabawy, zielone i czarne paski z kolorowego papieru.

Dziecko jeszcze raz wącha zawartość słoiczków i ocenia, czy dany zapach jest przyjemny, czy się podoba. Do każdego zapachu dobiera kolor, który do niego pasuje (jeśli jest przyjemny – kolor zielony, jeśli nieprzyjemny – kolor czarny).

Następnie przyklejają kolorowe paski na odpowiednich słoiczkach.

Słoiczek z perfumą, można go zrobić psikając na watę.

Słoiczek z rozgniecionym czosnkiem.

Słoiczek z utartym chrzanem.

Słoiczek z płynem do płukania tkanin.

Słoiczek z odświeżaczem powietrza, popsikana wata.

Słoiczek z zapachową zawieszką samochodową.

Słoiczek ze skórką z cytrusów

Słoiczek z  kapustą kiszoną itp.

Rodzicu umieść w słoiczkach (z zakrętkami). Odkręcają sło­iczki, niech dziecko wącha i odgaduje, co to za zapach.

 

 

 10.      22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi 

Rodzicu,

  • obejrzyj wraz z dzieckiem wideo o tym jak ludzie mogą pomóc naszej planecie, omów z dzieckiem co należy a czego nie należy robić żeby nasza planeta pozostała zdrowa, spróbójcie zaśpiewać refren.  https://www.youtube.com/watch?v=1MZovZPTP7I
  • podziel karty pracy na cały tydzień, przeczytaj dziecku instrukcje na karcie pracy, dziecko wykonuje samodzielnie zadania 
  • zasiej z dzieckiem w doniczce na balkonie/w ogródku kwiaty/warzywa lub zasadz drzewko w ogrodzie 

 

11. Quiz  Jak dbamy o przyrodę?

Dziecko potwierdza prawidłową odpowiedź, wstając i mówiąc: Tak!,

a nieprawidłową – pozostając w bezruchu (siedzą) i mówiąc: Nie!

Dobrze, aby każda odpowiedź była przez dziecko uzasadniona.

Przykładowe zdania:

Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.

Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza.

Każda woda, którą pijemy, powinna być czysta.

W lesie wolno krzyczeć.

Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.

 

 

Zachęcamy również do korzystania z oferty audycji dla dzieci Polskiego Radia. Wśród nich jest m.in. codzienna audycja "Książka do poduszki" https://www.polskieradio.pl/18/8290

 

Czekamy na zdjęcia od Was (nauczanie.online.0.3.sp10@gmail.com).

 

Pozdrawiamy serdecznie,

Sylwia Daszkowska

Hanna Koźmińska