Grupa 0c- Sówki [7]
27.04- 30.04.2020r.
Dzień dobry,
Temat: Moja miejscowość, mój region.
1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.
Lusterko dla dziecka.
Rodzic demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.
W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dziecko unosi język do góry, gdy świeci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.
Samochody – dziecko naśladuje jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.
Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dziecko wykonuje ruch językiem, unosząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.
Dom – w domu mama wita się rano z dziećmi. Dziecko dotyka czubkiem języka do każdego zęba na górze i każdego zęba na dole.
Konik – dziecko naśladuje stukot kopyt konia: odbija język od podniebienia, jednocześnie rozciągając, a następnie ściągają wargi w dziobek.
Krowa – dziecko naśladuje ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.
Traktor jeździ w koło po polu – dziecko unosi czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.
2. Zabawa muzyczno-ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ
3. Podstawka- powiedz coś o sobie.
Dziecko wchodzi na podstawkę, kłania się, przedstawia się (może o sobie coś powiedzieć), kłania się, siada na swoim miejscu. Rodzicu byłoby miło zaprosić pozostałych domowników i zanim dziecko wykona to zadanie, Ty zaprezentuj się pierwszy.
3. Ćwiczenia słuchowe- co słychać wokół nas?
Rodzicu poproś, aby dziecko przez chwilę były bardzo cicho i uważnie słuchało odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne), możesz sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opowiada, co słyszało.
Dobrze jest zamienić się rolami, teraz dziecko stworzy jakiś dźwięk a Ty opowiesz, co słyszałeś.
4. Zabawa Duży, średni, mały.
Dwa zestawy trzech papierowych domków różnej wielkości, kartka, klej.
Dziecko układa domki rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od największego do najmniejszego) i przykleja je na kartce. Głośno nazywają domki: duży, średni, mały.
5. Różne klucze do drzwi.
Dziecko ogląda różne klucze i zastanawiają się, do czego są potrzebne, np.: do otwierania i zamykania drzwi mieszkania, domu lub garażu, do kłódki, do samochodu, do zapięcia rowerowego, walizki itp.
Dzieci ćwiczą otwieranie i zamykanie, manipulują, dopasowują klucze, zamykają i otwierają zamki w domu itp.
6. Zabawa plastyczna Klucz do domu.
Masa solna, wałek do ciasta, różne klucze.
Dziecko wykonuje odciski różnych kluczy w rozwałkowanym kawałku masy solnej. Pozostawia do wyschnięcia, na następny dzień odcisk można pomalować farbkami.
Przepis na masę solną: 2 szklanki mąki, 1 szklanka soli zwykłej, 1 szklanka wody.
7. Zapraszamy dzieci do ćwiczenia pamięci. Nauka na pamięć fragmentu wiersza B. Szelągowskiej „Moja miejscowość”.
Rodzic kilkakrotnie czyta zwrotkę wiersza, a dziecko ją powtarza. Rodzic zwraca uwagę na fakt, że ważniejsze od tego, w jakim domu mieszkamy, jest to, aby w tym domu panowały miłość i zgoda.
Czy to miasto, czy też wioska,
wielkie bloki, małe domy,
najważniejsze, by prócz domu
mieć rodzinę i znajomych!
8. Piosenka "Jestem Polakiem" https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM poznajmy ważne miejsca w naszym kraju.
9. Karty pracy- pliki do pobrania i wydruku.
Muzyka w Polskim Radiu Dzieciom https://www.polskieradio.pl/18/4474/
Pozdrawiamy serdecznie,
Sylwia Daszkowska
Hanna Koźmińska
Pliki do pobrania: