Grupa 0c- Sówki [7]

Opublikowano: 2020-04-26 22:43, Numer artykułu: 25942 , Autor: H.Koźmińska

27.04- 30.04.2020r.

 

Dzień dobry, 

 

 

Temat: Moja miejscowość, mój region.

1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.

Lusterko dla dziecka.

Rodzic  demonstruje prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, powtarzając je kilka­krotnie.

W mieście stoi sygnalizator świetlny – gdy świeci zielone światło: dziecko unosi język do góry, gdy świe­ci czerwone światło – język umieszczają za dolnymi zębami.

Samochody – dziecko naśladuje jazdę samochodem: czubek języka przesuwają po podniebieniu od zębów w stronę gardła, kilkakrotnie powtarzając ten ruch.

Wieżowiec – w wieżowcu winda kursuje raz w górę, raz w dół. Dziecko wykonuje ruch językiem, uno­sząc go raz w stronę nosa, a raz w stronę brody.

Dom – w domu mama wita się rano z dziećmi. Dziecko dotyka czubkiem języka do każ­dego zęba na górze i każdego zęba na dole.

Konik – dziecko naśladuje stukot kopyt konia: odbija język od podniebienia, jednocześnie rozciąga­jąc, a następnie ściągają wargi w dziobek.

Krowa – dziecko naśladuje ruch żucia, pokazując, jak krowa na łące je trawę.

Traktor jeździ w koło po polu – dziecko unosi czubek języka na górną wargę i wykonują koliste ruchy po górnej i po dolnej wardze.

 

2. Zabawa muzyczno-ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

                         

3. Podstawka- powiedz coś o sobie.

Dziecko wchodzi na podstawkę, kłania się, przedstawia się (może o sobie coś powiedzieć), kłania się, siada na swoim miejscu. Rodzicu byłoby miło zaprosić pozostałych domowników i zanim dziecko wykona to zadanie, Ty zaprezentuj się pierwszy.

 

3. Ćwiczenia słuchowe- co słychać wokół nas?

Rodzicu poproś,  aby dziecko przez chwilę były bardzo cicho i uważnie słuchało odgłosów wokół. Jeśli ich nie ma (lub są niewyraźne),  możesz sam je stworzyć (np. postukać w podłogę). Następnie dziecko opo­wiada, co słyszało.

Dobrze jest zamienić się rolami, teraz dziecko stworzy jakiś dźwięk a Ty opowiesz, co słyszałeś.

 

4. Zabawa  Duży, średni, mały.

Dwa zestawy trzech papierowych domków różnej wielkości, kartka, klej.

Dziecko układa domki rosnąco (od najmniejszego do największego), a następnie malejąco (od naj­większego do najmniejszego) i przykleja je na kartce. Głośno nazywają domki: duży, średni, mały.

 

5. Różne klucze do drzwi.

Dziecko ogląda różne klucze i zastanawiają się, do czego są potrzebne, np.: do otwierania i zamykania drzwi mieszkania, domu lub garażu, do kłódki, do samochodu, do zapięcia rowerowego, walizki itp.

                         

Dzieci ćwiczą otwieranie i zamykanie, manipulują, dopasowują klucze, zamykają i otwierają zamki w domu itp.

                         

6. Zabawa plastyczna Klucz do domu.

Masa solna, wałek do ciasta, różne klucze.

Dziecko wykonuje odciski różnych kluczy w rozwałkowanym kawałku masy solnej. Pozostawia do wyschnięcia, na następny dzień odcisk można pomalować farbkami.

Przepis na masę solną: 2 szklanki mąki, 1 szklanka soli zwykłej, 1 szklanka wody.

 

7. Zapraszamy dzieci do ćwiczenia pamięci. Nauka na pamięć fragmentu wiersza B. Szelągowskiej „Moja miejscowość”.

Rodzic kilkakrotnie czyta zwrotkę wiersza, a dziecko ją powtarza. Rodzic zwraca uwagę na fakt, że ważniejsze od tego, w jakim domu mieszkamy, jest to, aby w tym domu panowały miłość i zgoda.

Czy to miasto, czy też wioska,

wielkie bloki, małe domy,

najważniejsze, by prócz domu

mieć rodzinę i znajomych!

 

8. Piosenka "Jestem Polakiem" https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM poznajmy ważne miejsca w naszym kraju. 

 

9. Karty pracy- pliki do pobrania i wydruku. 

 

Muzyka w Polskim Radiu Dzieciom https://www.polskieradio.pl/18/4474/

 

Pozdrawiamy serdecznie,

Sylwia Daszkowska

Hanna Koźmińska


Pliki do pobrania: