Grupa 0c- Sówki [9]

Opublikowano: 2020-05-10 22:24, Numer artykułu: 26995 , Autor: H.Koźmińska

11-15.05.2020r. 

Temat: Łąka.

Serdecznie witamy wszystkich przedszkolaków,  zapraszamy do miłej zabawy i nauki.

 

1. Zabawa muzyczno-ruchowa ”Poruszamy się jak...”

 

Poruszamy się jak każdy z nich:

motyl – dzieci biegają i machają rękami,

konik polny – dzieci skaczą obunóż,

bocian – dzieci unoszą zgięte w kolanach nogi wysoko do góry,

żaba – dzieci podskakują jak żaby (z przysiadu podpartego).

Rodzic może wygrywać na tamburynie rytm, podczas którego dziecko naśladuje poruszanie się danego miesz­kańca łąki. Na przerwę w grze zatrzymują się i zamienia się w inne zwierzę. Zabawę możemy powtórzyć parę razy.

 

2. Opowiadanie "Łąka" https://www.youtube.com/watch?v=j-POeJHTbTo

 

3. Poznajmy przyrodę na łące- program edukacyjny przedstawiający świat przyrody https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

 

4. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej.

 

Rodzic recytuje zagadkę i prosi o podanie rozwiązania.

Lśni na niebie

w dni deszczowe,

gdy słońce zaświeci.

Kolorowa, w łuk wygięta.

Wiedzą o tym dzieci. (tęcza)

 

Zapraszamy do prezentacji tęczy i wspólnego policzenia ile jest kolorów.

 

5.Wspólna praca plastyczna „Tęcza nad łąką”.

 

Duży arkusz papieru, farby w tubkach, talerzyki i widelce jednorazowe, okładki z bloku technicznego.

Farby proszę wycisnąć z tubek na talerzyki jednorazowe. Dziecko ma za zadanie nama­lować łąkę bez używania pędzli. Wykonać trawę, mocząc krawędź z bloku technicznego w zielonej farbie i odbijając ją na dużym arkuszu papieru. Maluje kwiaty, odbijając główkę widelca umoczonego w farbie, i domalowuje palcem łodygę i liście. Również palcami maluje siedmiokolorową tęczę. Na koniec maluje motyle fruwające nad łąką, odbijając obie dło­nie umoczone w farbie tego samego koloru. Domalowuje palcami słońce i odbija dłonie umoczone w białej farbie jako chmury. Rodzic  instruuje dzieci, co i jak malować.

Po zakończonej pracy proszę zaprosić dziecko do wykonania obrazu według swojego pomysłu a nawet zamiany rolami.

 

6. Piosenka o „Biedronce”

https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8

 

7.  Spacer w pobliżu domu– obserwacje przyrodnicze.

Lupy.

Dziecko podczas spaceru obserwuje przyrodę wokół siebie i dzieli się swoimi wrażeniami. Jest to również dobra okazja do przypomnienia zasad dbania o przyrodę i właściwego zachowywania się wobec zwierząt. Zachęcamy dzieci do obserwacji otoczenia za pomocą lup,  aby np. sprawdzić, co widzą w trawie, w ziemi.

 

8. Zachęcamy również do wykonania poidełka dla pszczół.

 

Jedna pszczoła, której skrzydełka uderzają 10000 razy na minutę, zajmuje się co najmniej 2000 kwiatów dziennie, przenosząc pyłek i istotnie wspierając produkcję naszych zasobów żywności. Ciężka praca sprawia, że pszczoły są spragnione, zwłaszcza w upalny dzień.

Jednym z rozwiązań, które możemy zrobić jeszcze dzisiaj jest dodanie kamyków do miseczki czy pojemnika, a następnie nalanie do niego wody. Dzięki kamyczkom pszczoły będą miały gdzie wylądować i nie utoną podczas picia.

 

Pozdrawiają:  Pani Sylwia i Pani Hania

 

 


Pliki do pobrania: