Grupa 0c- Sówki [9]
11-15.05.2020r.
Temat: Łąka.
Serdecznie witamy wszystkich przedszkolaków, zapraszamy do miłej zabawy i nauki.
1. Zabawa muzyczno-ruchowa ”Poruszamy się jak...”
Poruszamy się jak każdy z nich:
motyl – dzieci biegają i machają rękami,
konik polny – dzieci skaczą obunóż,
bocian – dzieci unoszą zgięte w kolanach nogi wysoko do góry,
żaba – dzieci podskakują jak żaby (z przysiadu podpartego).
Rodzic może wygrywać na tamburynie rytm, podczas którego dziecko naśladuje poruszanie się danego mieszkańca łąki. Na przerwę w grze zatrzymują się i zamienia się w inne zwierzę. Zabawę możemy powtórzyć parę razy.
2. Opowiadanie "Łąka" https://www.youtube.com/watch?v=j-POeJHTbTo
3. Poznajmy przyrodę na łące- program edukacyjny przedstawiający świat przyrody https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4
4. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej.
Rodzic recytuje zagadkę i prosi o podanie rozwiązania.
Lśni na niebie
w dni deszczowe,
gdy słońce zaświeci.
Kolorowa, w łuk wygięta.
Wiedzą o tym dzieci. (tęcza)
Zapraszamy do prezentacji tęczy i wspólnego policzenia ile jest kolorów.
5.Wspólna praca plastyczna „Tęcza nad łąką”.
Duży arkusz papieru, farby w tubkach, talerzyki i widelce jednorazowe, okładki z bloku technicznego.
Farby proszę wycisnąć z tubek na talerzyki jednorazowe. Dziecko ma za zadanie namalować łąkę bez używania pędzli. Wykonać trawę, mocząc krawędź z bloku technicznego w zielonej farbie i odbijając ją na dużym arkuszu papieru. Maluje kwiaty, odbijając główkę widelca umoczonego w farbie, i domalowuje palcem łodygę i liście. Również palcami maluje siedmiokolorową tęczę. Na koniec maluje motyle fruwające nad łąką, odbijając obie dłonie umoczone w farbie tego samego koloru. Domalowuje palcami słońce i odbija dłonie umoczone w białej farbie jako chmury. Rodzic instruuje dzieci, co i jak malować.
Po zakończonej pracy proszę zaprosić dziecko do wykonania obrazu według swojego pomysłu a nawet zamiany rolami.
6. Piosenka o „Biedronce”
https://www.youtube.com/watch?v=lqZPR7ElHL8
7. Spacer w pobliżu domu– obserwacje przyrodnicze.
Lupy.
Dziecko podczas spaceru obserwuje przyrodę wokół siebie i dzieli się swoimi wrażeniami. Jest to również dobra okazja do przypomnienia zasad dbania o przyrodę i właściwego zachowywania się wobec zwierząt. Zachęcamy dzieci do obserwacji otoczenia za pomocą lup, aby np. sprawdzić, co widzą w trawie, w ziemi.
8. Zachęcamy również do wykonania poidełka dla pszczół.
Jedna pszczoła, której skrzydełka uderzają 10000 razy na minutę, zajmuje się co najmniej 2000 kwiatów dziennie, przenosząc pyłek i istotnie wspierając produkcję naszych zasobów żywności. Ciężka praca sprawia, że pszczoły są spragnione, zwłaszcza w upalny dzień.
Jednym z rozwiązań, które możemy zrobić jeszcze dzisiaj jest dodanie kamyków do miseczki czy pojemnika, a następnie nalanie do niego wody. Dzięki kamyczkom pszczoły będą miały gdzie wylądować i nie utoną podczas picia.
Pozdrawiają: Pani Sylwia i Pani Hania