Język angielski klasa 6c [10]
Temat lekcji to Czas Present Perfect
1 Zapisz definicję czasu z zadania 1 na stronie 92- definicja zapisana jest na zielono- zgodnie z tą definicją – w tym czasie opisujemy wydarzenia, o których nie wiadomo , kiedy dokładnie miały miejsce lub gdy nie ma to znaczenia.
2. Przepisz do zeszytu przykładowe zdania w tym czasie. (zad 1 strona 92) I have met the Queen. You/ we /they met the Queen.. ale He/SHE/ It has met the Queen.- W każdym zdaniu mamy podmiot, potem have lub has i czasownik- ten czasownik musi mieć tzw formę past participle. Jeśli jest to regularny czasownik to dodajemy końcówkę -d -ed, Jeśli jest to czasownik nieregularny , to trzeba się tej formy past participle nauczyć na pamięć.
3obejrzyj filmik , https://www.youtube.com/watch?v=-m0Dl3qyB-k
3. Zadanie 2 . strona 92- utwórz formę z końcówką -d,-ed. Czasowniki, które kończą się na -y – zasada jest taka – np. study- studied,
4. Zadanie 3 na stronie 92-Uzupełnij tabelkę formami , wypisanymi nad tabelką.- postaraj się te czasowniki przetłumaczyć. Na ostatniej stronie w podręczniku jest tabelka czasowników nieregularnych. Nie wysyłamy.
Temat; Present Perfect-ćwiczenia
Wykonaj ćwiczenia 1,2,3 na stronie 40-( załączam też plik) Wykonując te zadania, pamiętajcie, jeśli z tyłu książki nie znajdziecie czaownika- to znaczy, że jest to czasownik regularny, a więc końcówka-d lub ---ed. Śledźcie czasowniki z tyłu książki i dopisujcie do czasowników formę past participle- trzecia kolumna w podręczniku. Układają zdania z rozsypanki pamiętajcie o kolejności wyrazów- podmiot/ have lub has, a dopiero potem czasownik. Nie wysyłamy.
Temat- Present Perfect- ćwiczenia
https://wordwall.net/pl/resource/1145628/angielski/present-perfect- wykonaj quizz. Zrób zadanie 4 na stronie 92-- proszę przesłać tylko to zadanie na mojego maila agnieszkasp10bydgoszcz@gmail.com
Pliki do pobrania: