Język polski 6c [4]

Opublikowano: 2020-03-29 19:05

Tydzień 31.03 – 04.04.2020r.

Zadania z j.polskiego klasa 6C  [4]

 

Poniedziałek

Temat: Redagujemy odpowiedzi do wywiadu z bohaterem lektury „Ania z Zielonego Wzgórza

Zdecydowałam, że przeprowadzicie wywiad z Gilbertem Blythem. Zaczęłam wywiad i zadałam pytania. Wy tylko musicie na nie odpowiedzieć. Pamiętajcie, że nie interesują mnie sms-y, tylko pełne, rozwinięte zdania.

 

Plik tekstowy do pobrania znajdziecie w załączniku pod planem działania na cały tydzień.

Na prace czekam do środy. D.Panek

 

Wtorek

Temat: Uruchamiamy naszą wyobraźnię.

Dzisiaj macie myśleć tak jak Ania Shirley. Przejdźcie się po mieszkaniu z notesem i ołówkiem, zastanówcie się chwilę i nadajcie zwykłym pomieszczeniom oraz przedmiotom codziennego użytku piękne, może nawet zbyt wyszukane nazwy, zapiszcie je. Jeśli boicie się, że ich nie zapamiętacie, naklejcie na nie karteczki samoprzylepne. Spróbujcie we wtorek i środę używać nowych nazw. Jak Wam się to podoba?

D.Panek

 

Środa  2 lekcje

Temat: Teatr zwraca uwagę na to, co ważne.

Przeczytajcie fragment książki „Teatr Niewidzialnych Dzieci” ze str. 94 – 97

- Wymień występujących bohaterów – kim są?

- Określ czas, miejsce i osobę narratora.

- Co jest tematem zainteresowań dzieci?

- Na co Sylwia chce zwrócić uwagę, zakładając teatr?

Napisz odpowiedzi na pytania:

- Czy widzisz podobieństwo między Anią Shirley, a Niewidzialnymi Dziećmi z czytanego

tekstu? Na czym ono polega? 

- Dlaczego w teatrze można się  zmienić z niewidzialnego w widzialnego człowieka?

- Ułóż i zapisz hasła (kilka), które pomogą zamienić niewidzialnych w widzialnych, czyli zwróćcie uwagę na problemy tych, których nie dostrzegamy na co dzień, np. osób w podeszłym wieku, niepełnosprawnych, mających problemy w rodzinie, uchodźców, imigrantów, nieśmiałych, niezaradnych życiowo, samotnych itp. Zadanie jest na plusa.

D.Panek

 

Piątek

Temat: Dyktando ortograficzne – słownictwo związane z tematem „wiosna”

Poproście rodziców, aby zrobili Wam dyktando z wyrazów podanych w ubiegłym tygodniu. Napiszcie je w zeszycie. Nie oszukujcie. Sprawdźcie, jak napisaliście, policzcie ilość błędów

i zapiszcie wynik. Niczego nie przekreślajcie i nie poprawiajcie. Ocenię, kiedy się spotkamy. D.Panek