Język polski 6c [4]
Tydzień 31.03 – 04.04.2020r.
Zadania z j.polskiego klasa 6C [4]
Poniedziałek
Temat: Redagujemy odpowiedzi do wywiadu z bohaterem lektury „Ania z Zielonego Wzgórza”
Zdecydowałam, że przeprowadzicie wywiad z Gilbertem Blythem. Zaczęłam wywiad i zadałam pytania. Wy tylko musicie na nie odpowiedzieć. Pamiętajcie, że nie interesują mnie sms-y, tylko pełne, rozwinięte zdania.
Plik tekstowy do pobrania znajdziecie w załączniku pod planem działania na cały tydzień.
Na prace czekam do środy. D.Panek
Wtorek
Temat: Uruchamiamy naszą wyobraźnię.
Dzisiaj macie myśleć tak jak Ania Shirley. Przejdźcie się po mieszkaniu z notesem i ołówkiem, zastanówcie się chwilę i nadajcie zwykłym pomieszczeniom oraz przedmiotom codziennego użytku piękne, może nawet zbyt wyszukane nazwy, zapiszcie je. Jeśli boicie się, że ich nie zapamiętacie, naklejcie na nie karteczki samoprzylepne. Spróbujcie we wtorek i środę używać nowych nazw. Jak Wam się to podoba?
D.Panek
Środa 2 lekcje
Temat: Teatr zwraca uwagę na to, co ważne.
Przeczytajcie fragment książki „Teatr Niewidzialnych Dzieci” ze str. 94 – 97
- Wymień występujących bohaterów – kim są?
- Określ czas, miejsce i osobę narratora.
- Co jest tematem zainteresowań dzieci?
- Na co Sylwia chce zwrócić uwagę, zakładając teatr?
Napisz odpowiedzi na pytania:
- Czy widzisz podobieństwo między Anią Shirley, a Niewidzialnymi Dziećmi z czytanego
tekstu? Na czym ono polega?
- Dlaczego w teatrze można się zmienić z niewidzialnego w widzialnego człowieka?
- Ułóż i zapisz hasła (kilka), które pomogą zamienić niewidzialnych w widzialnych, czyli zwróćcie uwagę na problemy tych, których nie dostrzegamy na co dzień, np. osób w podeszłym wieku, niepełnosprawnych, mających problemy w rodzinie, uchodźców, imigrantów, nieśmiałych, niezaradnych życiowo, samotnych itp. Zadanie jest na plusa.
D.Panek
Piątek
Temat: Dyktando ortograficzne – słownictwo związane z tematem „wiosna”
Poproście rodziców, aby zrobili Wam dyktando z wyrazów podanych w ubiegłym tygodniu. Napiszcie je w zeszycie. Nie oszukujcie. Sprawdźcie, jak napisaliście, policzcie ilość błędów
i zapiszcie wynik. Niczego nie przekreślajcie i nie poprawiajcie. Ocenię, kiedy się spotkamy. D.Panek
Pliki do pobrania: