Język polski dla 5a [16]
1.06
Ćwiczenia ortograficzne – odpust.
Marzenie się spełniło: pytaliście, kiedy nie będzie słówek. No kiedy, jak nie w Dzień Dziecka? Dziś odpuszczam zadania ortograficzne, zamiast tego zadaję spędzić godzinę jak się chce (oczywiście rozsądnie i z zachowaniem zasad higieny pandemicznej!) Możecie poczytać (hehe), pomalować (Marcelina?), porozmawiać na fb czy innym takim tajemniczym portalu (dla mnie to ciągle zagadka, jak to wszystko działa). Niektórzy prześpią pewnie całą ortografię, na zdrowie im! Może ktoś porozmawia z Rodziną, też pięknie. Niech Wasze święto będzie trochę leniwe… Przyda się po wytężonej pracy. Wszystkim nam jest teraz trudno, każdy ma inny kłopot z pandemią. Żal mi, że nie zobaczę Was na boisku, nie urządzimy Dnia Sportu, no szkoda. Będę o Was myślała! Jak ktoś mnie lubi, to zamiast opowiadania z „wyrazkami” prześle mi zdjęcie swojej uśmiechniętej buzi, będzie chociaż trochę weselej. Czekam na Wasze „pyski” z głupimi minami. Wybiorę najśmieszniejsze zdjęcie sezonu!!!
Ściskam Was mocno!
MJ
2.06.
Co to jest legenda?
Przepiszcie ze s. 151 definicję legendy. To nie jest na ocenę, nie musicie tego przesyłać.
Przeczytajcie opowieść o Wandzie, co nie chciała Niemca.
Odpowiedzcie na pytanie, dlaczego Wanda nie chciała Niemca?
A dlaczego współczesne „Wandy” Niemców chcą?
Odpowiedzi na te dwa pytania prześlijcie do 3.06.
3.06
Pytania i odpowiedzi.
Wykonajcie ćw. 1 ze s. 151. Pamiętajcie o znakach zapytania i kropkach. Zawsze mówię, że o tym pamiętają tylko mądrzy. Mądrości życzę wszystkim!!!
Oceniam to 5.06
4.06
Dlaczego warto interesować się historią?
Odpowiedzcie kilkoma zdaniami na pytanie z tematu. Pomoże Wam w tym tekst Duchy ze Wzgórza Rabowników. Tekst przeczytajcie głośno wszystkim chętnym do słuchania Domownikom.
5.06
Uosobienie.
Przepiszcie definicję uosobienia ze s. 160.
Przeczytajcie wiersz Wandy Chotomskiej Muzyka Pana Chopina. Kiedy już będziecie umieli ładnie to przeczytać, poszukajcie jakiegoś fragmentu muzyki skomponowanej przez Fryderyka Chopina. Zarecytujcie Domownikom ten wiersz z podkładem muzycznym. Na pewno się spodoba!
Możecie przesłać mi filmik do oceny. Jeśli to za trudne, poproszę o potwierdzenie przez Rodziców, że zachwycili się Waszym występem. Proszę, niech napiszą o swoich wrażeniach! A Wy macie wolne od pisania!
Oceniam tylko filmiki, nawet na 6.