Język polski dla klas 5b i 5c, 6c, 7a [1]
Zadania dla klas 5B i 5C – j.polski
- Sporządź alfabetyczną listę bogów i bogiń greckich przedstawionych w podręczniku na stronach 206 – 207, a następnie przy każdej postaci narysuj charakterystyczny dla niej symbol (atrybut).
- Przeczytaj mity
- Mit o Demeter i Persefonie. (str. 208)
- Mit o Syzyfie. (str. 210)
- Mit o Heraklesie. (str. 222)
- Mit o Tezeuszu i Ariadnie. (str.228)
- Mit o Dedalu i Ikarze. (str. 232)
- Wybierz dowolnego bohatera z przeczytanych tekstów i spróbuj nakreślić jego charakterystykę. O ile to możliwe, uwzględnij następujące elementy:
- przedstawienie postaci,
- wygląd zewnętrzny,
- cechy charakteru, usposobienie,
- Twoja ocena postaci.
Weź pod uwagę, że charakterystyki nie piszemy w punktach. Pamiętaj o akapitach.
- Przygotuj się do dyktanda wiosennego. Podaję słownictwo:
Przebiśniegi, różowe hiacynty, cebulki, przedwiośnie, ogródek, budka lęgowa, żonkile, pączki, wróble, jaskółki, żurawie, żółte krokusy, kałuże, deszcz, mżawka, lód, przymrozki, krzewy, drzewa, świeże warzywa, rzodkiewki, szczypiorek, przekopywać, przerzucać, usuwać, grządki.
Wykonaj zadania samodzielnie, nie odkładaj ich na później. Jeśli przerwa będzie dłuższa, przyślę Wam następne zadania. Jest to okazja do zdobycia dobrych ocen.
Zadania dla klasy 6C – j.polski
Pracujemy nad lekturą pt. „Ania z Zielonego Wzgórza”
- Na podstawie zgromadzonego na lekcji słownictwa napisz na papierze A- 4 charakterystykę Ani Shirley. Uwzględnij następujące elementy:
- przedstawienie postaci,
- wygląd zewnętrzny,
- cechy charakteru, usposobienie,
- Twoja ocena postaci.
Weź pod uwagę, że charakterystyki nie piszemy w punktach. Pamiętaj o akapitach. Praca ma być napisana samodzielnie, nie korzystaj z Internetu i opracowań.
- Przypomnij sobie wiadomości o nieodmiennych częściach mowy (przysłówek, przyimek, wykrzyknik, spójnik, partykuła). Zajrzyj do zeszytu ćwiczeń i podręcznika.
- Przygotuj się do dyktanda wiosennego. Podaję słownictwo:
Przebiśniegi, różowe hiacynty, cebulki, przedwiośnie, ogródek, budka lęgowa, żonkile, pączki, wróble, jaskółki, żurawie, żółte krokusy, kałuże, deszcz, mżawka, lód, przymrozki, krzewy, drzewa, świeże warzywa, rzodkiewki, szczypiorek, przekopywać, przerzucać, usuwać, grządki.
Wykonaj zadania samodzielnie, nie odkładaj ich na później. Jeśli przerwa będzie dłuższa, przyślę Wam następne zadania. Jest to okazja do zdobycia dobrych ocen.
Zadania dla klasy 7A – j.polski
Pracujemy nad lekturą pt. „Balladyna”
- Określ symbolikę znaków pojawiających się w lekturze i wskaż tematy i problemy poruszone w dramacie. Przerysuj tabelę i uzupełnij brakujące informacje.
Znak |
korona |
miecz |
serce |
piorun |
Symbol
|
|
|
miłości, emocji |
|
Argumenty
|
Głównym motywem postępowania tytułowej bohaterki jest żądza władzy. To uczucie jest przyczyną tragedii Balladyny. |
|
|
|
- Na papierze A – 4 napisz wypowiedź o charakterze argumentacyjnym na jeden z wybranych tematów. Jeśli czujesz się na siłach spróbuj napisać rozprawkę. Weź pod uwagę następujące elementy:
- wstęp (tu umieść tezę),
- argumenty z przykładami (każdy od nowego akapitu),
- podsumowanie rozważań (potwierdzenie lub odrzucenie tezy),
Proponowane tematy:
a) Czy Balladyna zasłużyła na karę?
b) Czy droga, którą wybrała Balladyna, była niewłaściwa?
c) Dlaczego warto przeczytać „Balladynę”?
- Przygotuj się do dyktanda wiosennego. Podaję słownictwo:
Przebiśniegi, różowe hiacynty, cebulki, przedwiośnie, ogródek, budka lęgowa, żonkile, pączki, wróble, jaskółki, żurawie, żółte krokusy, kałuże, deszcz, mżawka, lód, przymrozki, krzewy, drzewa, świeże warzywa, rzodkiewki, szczypiorek, przekopywać, przerzucać, usuwać, grządki
Wykonaj zadania samodzielnie, nie odkładaj ich na później. Jeśli przerwa będzie dłuższa, przyślę Wam następne zadania. Jest to okazja do zdobycia dobrych ocen.