Język polski dla klasy 4a i 4b [9]
Poniedziałek 04.05.20
Witajcie Słoneczka! Majowy weekend służył odpoczynkowi, więc mam nadzieję, że nabraliście energii do dalszej pracy.
Temat: Jak napisać plan wydarzeń?
Dzisiaj poznamy nową formę wypowiedzi pisemnej: plan wydarzeń. Już mieliśmy do czynienia z tą formą. Mam więc nadzieję, że utrwalimy swoją wiedzę. Do pracy Kochani:)
1. Zapoznaj się z instrukcją redagowania planu wydarzeń. (Jak napisać plan wydarzeń? „Podręcznik” str. 174.)
2. Przeanalizuj słownictwo przydatne do konstruowania planu wydarzeń. (Przydatne słowa)
3. Zapoznaj się z przykładowym planem wydarzeń. - „Podręcznik” str. 175.
4. Teraz przejdź do „Zeszytu ćwiczeń” i zrób dowolne 3 ćwiczenia ze stron 122 – 124.
Wtorek 05.05.20
Temat: Piastowska gościnność.
Dzisiaj zajdziemy się w kręgu legend polskich. Opowiemy o wydarzeniach ukazanych w legendzie pt. „Piast Kołodziej”, podzielimy je na realistyczne i fantastyczne. Sformułujemy przesłanie płynące z utworu. Do dzieła zatem!
1. Otwórz „Podręcznik” na str. 163 i przeczytaj legendę pt. „Piast Kołodziej”.
2. Opowiedz o wydarzeniach przedstawionych w tekście.
3.Zapisz w zeszycie wydarzenia realistyczne i fantastyczne występujące w utworze.
4. Sformułuj przesłanie – naukę płynącą z opowieści o Piaście Kołodzieju i zapisz w zeszycie.
Środa 06.05.20
Temat: Kraj Lecha.
Dzisiaj nadal pozostaniemy w kręgu legend. Przypomnimy sobie legendę pt. „O Lechu, Czechu i Rusie”. Ponadto zapoznamy się z definicja tego gatunku i sprawdzimy, czy poznane przez nas utwory mają cechy legendy. Zakończeniem naszej lekcji będzie napisanie planu wydarzeń do wybranej legendy na ocenę.
1. Odczytaj legendę pt. „O Lechu, Czechu i Rusie”. („Podręcznik” str. 165.)
2. Odpowiedz na pytanie 4 ze str. 167 z „Podręcznika”.
3. Zapisz definicję legendy. ( „Nowa wiadomość”).
4. Sprawdź, czy omawiane wczoraj i dzisiaj utwory mają cechy legendy.
5. Napisz plan wydarzeń do wydarzeń do wybranej legendy omawianej na lekcjach i przyślij go do mnie do sprawdzenia do 13.05.
Czwartek 07.05.20
Temat: Do czego służy przysłówek?
Na dzisiejszej lekcji poznamy kolejną część mowy – przysłówek. Poćwiczymy także rozpoznawanie tej części mowy w zdaniach.
1. Zapoznaj się z definicją przysłówka i jego funkcjami. ( „Podręcznik” Nowa wiadomość – str. 161.)
2. Ustnie zrób ćwiczenie 2 ze str. 161.
3. Teraz przejdź do „Zeszytu ćwiczeń” i zrób dowolne 3 ćwiczenia ze str. 30 – 31.
Piątek 08.05.20
Temat: Rozpoznawanie przysłówka w zdaniu – ćwiczenia.
Na dzisiejszej lekcji poćwiczymy rozpoznawanie przysłówka w zdaniach.
1. Otwórz „Zeszyt ćwiczeń” na str. 32 – 34 i zrób dowolne 3 ćwiczenia.
Pozdrawiam i ściskam Was serdecznie
p. Jola