Język polski dla klasy 4b [12]
Zadania 4b 25.05 – 29.05
Kochani!
Kolejny tydzień zdalnego nauczania za nami. Tydzień ciężkiej pracy.
A co przed nami? Przed nami oczywiście coraz mniej kroków do upragnionych wakacji!
Co w tym tygodniu będziemy robić?
Poniedziałek 25.05.20
Temat: Uczymy się pisać zaproszenia.
Na dzisiejszej lekcji zapoznamy się z zasadami redagowania zaproszenia. Przeprowadzimy także analizę przykładowego zaproszenia i, co najważniejsze, nauczymy się redagować własne zaproszenia.
1. Otwórz podręcznik na str. 209 i zapoznaj się z zasadami redagowania zaproszenia („Jak napisać zaproszenie?, Przydatne słowa”.)
2. Otwórz „Zeszyt ćwiczeń” na str. 101 i zrób zadanie 2.
3. W zeszycie do języka polskiego ułóż zaproszenie na uroczystą kolację dla mamy z okazji Dnia Matki.
Zadań nie przysyłajcie.
Wtorek 26.05.20
Temat: Dzięki komu życie jest piękniejsze?
Dzisiejsza data, to szczególny dzień. Domyślam się, że nikt o nim nie zapomniał. Może komuś z Was udało się już złożyć Mamie życzenia w dniu jej święta? Jeśli nie, to jest jeszcze na to czas.
1. Otwórz podręcznik na str. 39 i przeczytaj wiersz Ryszarda Przymusa pt. „Nasza Mama jest poetką…”
2. Odpowiedz ustnie na pytania 1 ze str 39 i 3, 5, 7 ze str. 40.
Środa 27.05.20
Temat: Co warto wiedzieć o naszym hymnie państwowym?
W minionym tygodniu mówiliśmy o naszej ojczyźnie. Omawialiśmy ważne dla nas, Polaków, miejsca, wyszukiwaliśmy informacji na temat dawnych stolic Polski. Dzisiaj pozostajemy w tym temacie. Porozmawiamy sobie o polskich symbolach narodowych, a zwłaszcza o polskim hymnie.
1. Otwórz podręcznik na str. 155 i zapoznaj się z historią hymnu. Skorzystaj ze strony internetowej www.mkidn.gov.pl z zakładki „Kultura i dziedzictwo – symbole narodowe”
2. Zapoznaj się z hymnem „Mazurek Dąbrowskiego” ze str. 155
3. Ustnie zrób zadania 3, 4, 5,6 ze str. 156
Czwartek, Piątek 28.05.20, 29.05.20
Temat: Wiem, co mówię! Równoważnik zdania i zdanie.
Dzisiaj będziemy zajmować się bardzo ważnym tematem. Nauczymy się rozpoznawać zdania i równoważniki zdań, a także przekształcać zdania w równoważniki zdań i odwrotnie.
1. Otwórz podręcznik na str. 282 i przeczytaj informacje na temat zdania i równoważnika zdania (Nowa wiadomość).
2. Otwórz „Zeszyt ćwiczeń” i zrób dowolne 4 ćwiczenia ze str. 45 – 47. Pracę rozłóż na dwa dni.
3. Poćwicz rozpoznawanie zdań i równoważników zdań:
https://wordwall.net/pl/resource/2014574/zdanie-i-r%C3%B3wnowa%C5%BCnik-zdania
https://wordwall.net/pl/resource/1643391/zdanie-czy-r%C3%B3wnowa%C5%BCnik-zdania
Jeśli będziecie mieli jakiekolwiek kłopoty z zadaniami lub będziecie potrzebowali „spotkania”, rozmowy ze mną, to możecie do mnie napisać przez e – dziennik lub maila.
Wasza pani Jola