Język polski dla klasy 4b [14]

Opublikowano: 2020-06-05 19:35

Zadania 4b_08. - 10.06.20

 

 

Kochani!

 

Ten tydzień jest krótszy, w czwartek i piątek odpoczywamy. Zanim jednak nadejdzie wymarzony dłuuuuugi weekend, trochę popracujemy.

Mam nadzieję, że wszyscy zapoznali się z książką A. Maleszki pt.”Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”. W tym tygodniu czeka nas intensywna praca z lekturą.

Powodzenia!

 

 

Poniedziałek, Wtorek,                                                                                            08.06.20, 09.06.20

 

 

Temat: Nasze wrażenia po przeczytaniu lektury – A. Maleszko „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”.

 

Najchętniej zaczęłabym nasze spotkanie z lekturą od pytania, czy podobała wam się ona? Co was w niej zachwyciło, a co znużyło? Które sceny wywołały uśmiech, a które np. strach o bohaterów?

Oczami wyobraźni widzę las rąk jak zawsze, gdy omawiamy lekturę:)

 

1. Zaczniemy od niespodzianki. Jest nią escape room. To w ramach przypomnienia:-)

Dobrej zabawy!

https://view.genial.ly/5eb1a1f740ed110d2288416d/game-breakout-magiczne-drzewo?fbclid=IwAR0dhfFeXyFStYyUZ7FGqFIbzUxdYxHa8UezOlj776Jnuby017mBhtIvrTw

 

Mam nadzieję, że wszyscy odszukali szyfr potrzebny dzieciom, a przy tym dobrze się bawili.

2. Wypełnij kartę pracy nr 1 i wklej do zeszytu.

3. Wypisz w zeszycie najważniejsze miasta Doliny Warty. Poszukaj w encyklopedii lub internecie informacji na temat jednego z nich i sporządź krótką notatkę.

4. Opisz rodzinę Rossów. Weź pod uwagę: czym zajmowali się rodzice, gdzie mieszkali: w mieście czy na wsi – w domu, czy w bloku?, co lubili robić?, które z dzieci było najstarsze, a które najmłodsze? Jakie rodzice mieli kłopoty?, jaka atmosfera panowała w rodzinie?

5. Ułóż plan wydarzeń od momentu, kiedy Kuki, czekając na rodzeństwo, napisał ogłoszenie: „Super muzycy szukają pracy”, aż do spełnienia urodzinowego marzenia Wiki. Pracę odeślij do mnie do piątku 12.06. Weź pod uwagę tylko najważniejsze wydarzenia, takie, które miały zdecydowany wpływ na przebieg akcji. Pamiętaj, żeby pisać albo równoważnikami zdań, albo zdaniami.

6. Pracę rozłóż na dwa dni.

 

 

 

Środa                                                                                                                                   10.06.20

 

 

Temat: Bohaterowie maja głos! - A. Maleszko „Magiczne drzewo”

 

Dzisiaj również porozmawiamy o bohaterach naszej lektury, więc książka będzie nad potrzebna. Zatem do pracy:)

1. Przypomnij sobie większość bohaterów powieści. Podziel ich na trzy grupy – bohaterów pierwszoplanowych, drugoplanowych oraz epizodycznych i zapisz w zeszycie.

2. Zastanów się, czy czerwone krzesło także można potraktować jako bohatera? Jeśli tak, gdzie je umieścisz? Swoje wnioski zapisz w zeszycie.

3. Przeanalizuj fragment powieści:

 „Wieczorem długo nie mogli zasnąć. Najpierw kłócili się, jak najlepiej przetestować magiczny przedmiot. A gdy już położyli się do łóżek, poczuli dziwny lęk. (…)kiedy naprawdę stanęli przed czymś niepojętym, ogarnął ich niepokój. Tuz obok nich istniała jakaś niezwykłą siła, której działania nie potrafili zrozumieć. Należała do nich i mogli robić rzeczy, jakich nie mógł robić nikt inny, a mimo to czuli niepokój.  Wiedzieli, że muszą być bardzo ostrożni. Ze nie mogą zrobić nic głupiego ani dziecinnego. Od chwili gdy znaleźli czerwone krzesło, każde z nich stało się jakby trochę doroślejsze.”

4. Wykonaj kartę pracy nr.2

5. Zastanów się, na czym polegało to, że bohaterowie poczuli się bardziej dorośli? Zastanów się nad odpowiedzialnością za własne słowa, rozwagą i ostrożnością.

 

 

 

Jeśli będziecie mieli jakiekolwiek kłopoty z zadaniami lub będziecie potrzebowali „spotkania”, rozmowy ze mną, to możecie do mnie napisać przez e – dziennik lub maila.

 

pani Jola