Język polski dla klasy 4b [15]

Opublikowano: 2020-06-12 09:40

Kochani!

Nadchodzący tydzień, podobnie jak poprzedni, będzie obfitował w dni wolne:). To taki przedsmak wakacji. W we wtorek, środę i czwartek, wasi koledzy i koleżanki z klas ósmych będą pisali swój pierwszy w życiu egzamin. Trzymajcie za nich kciuki.

 

 

Poniedziałek, Piątek                                                                                   15.06.20, 19.06.20

 

Dzisiaj troszkę poćwiczymy różne formy wypowiedzi.

 

Temat: Doskonalimy pisemne formy wypowiedzi na podstawie lektury A. Maleszki „Magiczne drzewo”.

 

Przed Tobą kilka zadań. Wszystkie wykonaj w zeszycie przedmiotowym.

Pracę rozłóż na dwa dni.

 

 

1. Wyobraź sobie, że rozmawiasz na forum internetowym o przygodach bohaterów „Magicznego drzewa”. Zastanawiacie się, co sprawiło, że dzieci pokonały przeciwności. Uzupełnij dialog.

 

 

Osoba 1: Widziałem dziś „Magiczne drzewo”. Super film, ponieważ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………Osoba 2: Też muszę zobaczyć. Czytałem książkę. Fantastyczna. Bohaterowie niczego  się nie boją.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Osoba 1: No właśnie. Ciekawe, co by było, gdyby każdy miał taka moc, jak oni. Ogarnął mnie strach, gdy ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Osoba 2:Dobrze byłoby mieć taką czarodziejską moc. Wtedy, ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Osoba 1: W dodatku te dzieci niczym się od nas nie różnią, żyją w takim samym świecie jak my. Nie jak Harry Potter czy bohaterowie Narnii ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

2. Po powrocie z wycieczki rodzice Kukiego, Tosi i Filipa zdecydowali, że można wykonać tylko jeden czar na tydzień. Jak myślisz, dlaczego uznali, że nie powinno się nadużywać magicznej mocy? Wymień inne znane Tobie historie, w których tez jest mowa o rozsądnym korzystaniu z magii.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

3. Przeczytaj fragment rozmowy A. Maleszki z Ewą Świerżewską – dziennikarką zajmującą się literaturą dla dzieci, a następnie odpowiedz, czy zgadzasz się autorem książki. Co by się dookoła zmieniło, gdyby czerwone krzesło trafiło do Ciebie? Napisz o tym w liście do pisarza.

 

Stworzyłem opowieść, w której magiczne zdarzenia dzieją się w zwyczajnych domach i na ulicach. We współczesnym świecie. Magia tkwi tu w zwykłych ludziach a nie poza nimi. Myślę, że „Magiczne Drzewo” odniosło tak wielki sukces na świecie, bo łączy cudowność i codzienność. Jest pełne magii, ale mówi o prawdziwych problemach. Ma atrakcyjność kina przygodowego, ale pokazuje zwykłe dzieci i autentyczne emocje. Tyle, że ja daję tym zwykłym dzieciom niezwykłą moc. Dzięki temu mogą testować siebie i świat. Dzieci polubiły „Magiczne drzewo”, bo to film o nich, a nie o jakichś szczególnych wybrańcach. Poza tym czary w „Magicznym drzewie” są bliskie tęsknotom dzieci. Gwarantuję, że każde dziecko woli wyczarować szczeniaka, niż przenieść się do innej galaktyki. 

 

 

Drogi Autorze magicznych opowieści!

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

 

 

Jeśli będziecie mieli jakiekolwiek kłopoty z zadaniami lub będziecie potrzebowali „spotkania”, rozmowy ze mną, to możecie do mnie napisać przez e – dziennik lub maila.

 

Pozdrawiam Was cieplutko

 

Wasza pani Jola