Język polski dla klasy 8a [1]
Pobudka! Otwieramy oczy i głowy! 8A budzi się na czas lekcji.
„Dzień dobry! Siadajcie!”
Mam nadzieję, że przeczytaliście już Pamiętnik z powstania warszawskiego Mirona Białoszewskiego. Jeśli ktoś jeszcze nie skończył, powinien to zrobić w najbliższym czasie. To naprawdę fascynująca książka, całkiem inna niż wszystkie.
Pierwszym zadaniem dla Was jest wypisanie wszystkich miejsc, w których przebywał Miron w czasie powstania. Znajdźcie sobie w Internecie plan Warszawy i prześledźcie trasę jego wędrówek po ulicach, kanałami, po dachach, podwórkach itp.
Zadanie drugie: wypiszcie wszystkie nietypowe wyrazy dźwiękonaśladowcze. Zastanówcie się nad ich funkcją w tekście, co narrator przez to osiąga?
Zanotujcie w zeszycie swoje wnioski i przemyślenia. Ocenię je po powrocie do szkoły.
Następne zadanie jest nietypowe. Proszę napisać charakterystykę Mirona. Zróbmy to razem! Poproszę Olę o rozpoczęcie tej akcji w Internecie. Olu, piszesz początek, ile chcesz, zaczynasz od akapitu, piszesz część przedstawienia postaci, podpisujesz w nawiasie, że to Ty wykonałaś fragment pracy i posyłasz do dowolnie wybranej osoby, która przejmuje pałeczkę i pisze dalej, podpisuje swój kawałek i odsyła do kogoś następnego. Pamiętajcie, że tak mają powstać 4 akapity: przedstawienie postaci, opis wyglądu, cechy charakteru i własna ocena postaci. Korzystajcie z dostępnych, używanych przez Was komunikatorów. Dawajcie znać osobie, do której wysłaliście fragment pracy, żeby nie powodować przestojów. Pracujcie samodzielnie, żeby nie było „obciachu”, że ktoś spisuje z Internetu. Jeśli ktoś dostanie pracę, a nie chce nic napisać, tylko się podpisuje, ale myślę, że się będziecie dobrze bawić, dodając swoją „cegiełkę” do tej sztafety literackiej. Ostatnia osoba wysyła całość do mnie pod adresem: magdalejanu@gmail.com. Czekam z niecierpliwością na rezultaty! Naprawdę wierzę, że się uda! Oczywiście ocenię tę ciężką robotę!
Trzymajcie się zdrowo! Pewnie jeszcze się TU spotkamy!
Magdalena Januszewska
PS Myjcie ręce!