Język polski dla klasy 8b [1]
Drogie Potwory! Żuczki moje kochane!
Wszyscy zauważyliśmy, że niechodzenie do szkoły jest jednak złym rozwiązaniem, teraz brakuje mi Dawida (najbardziej!) i Was wszystkich naraz i każdego z osobna. Nie pamiętam, co kazałam pamiętać Natalce (to było coś ważnego), za to pamiętam o Waszych pracach na konkurs w Warszawie. Już w nich orzę ciężkim „sprzęciorem”. Szukam też tekstu dla Kuby na konkurs . Poproszę adres mailowy Kuby lub Mamy Kuby, to wyślę, czego trzeba się nauczyć na pamięć (tylko bez przesady, Kuba! Masz to mówić zwyczajnie, bez Twoich „wzdychań”). Myślę o Was ciągle. Martwię się, czy aby nie latacie po mieście, czy nie odwiedzacie znajomych, czy myjecie rączki… Te wszystkie zaostrzenia są trudne do wytrzymania, ale konieczne do zatrzymania epidemii. Taki mały wirusek, a tak nam namieszał!
A teraz konkrety. „Dzień dobry. Usiądźcie” Zaczynamy lekcję. Poszukałam w podręczniku rozdziału z Kamieniami na szaniec, otwieram i…
Sami sprawdźcie. Strona 85. O, nieee, tylko nie to!
Do zrobienia macie na początek opis zdjęcia, jak ostatnio powtarzany opis obrazu. To nie dzieło sztuki, ale opis robimy tak samo.
Dalej idziemy na stronę 91. Tam robicie ćwiczenie 3, bo ono przyda się do pewnego projektu. Mam taki pomysł, żeby pobawić się we wspólne pisanie charakterystyki Rudego. Pamiętacie, że potrzeba nam 4 akapitów: przedstawienie postaci, opis wyglądu, cechy charakteru z przykładami i własna ocena postaci.
Zawsze chciałam tak napisać charakterystykę z Wami, ale obawiałam się hałasu na lekcji (Dawid, nie gadaj!), teraz jest okazja do spełnienia mojego marzenia.
UWAGA, ZADANIE!
Zaczyna Natalia Janka. Ona pierwsza pisze od akapitu fragment przedstawienia postaci. Taki długi, jak chce. Po tym, co napisała, w nawiasie umieszcza swoje imię i nazwisko (bo ma na imię Natalia, więc musi z nazwiskiem, u niektórych starczy samo imię, np. Oskar), żebym wiedziała, co kto napisał.
Następnie Natalia Janka wysyła dowolną drogą elektroniczną swój tekst do następnej, wybranej przez siebie osoby, np. do Amelii. Daje Jej znać, że wysłała, żeby nie było przestojów w pracy. Amelia pisze dalej, tyle, ile chce, podpisuje się na końcu i posyła dalej. Tak dobijamy do końca pracy. Pamiętajcie o podpisywaniu i o akapitach. Korzystajcie z tekstu Kamieni na szaniec, ze swoich notatek, nie przepisujcie z Internetu. Każdy cytat oznaczajcie cudzysłowem. Dobrej zabawy literackiej życzę.
Ostatnia osoba wysyła całość do mnie pod adresem: magdalejanu@gmail.com
Jutro podeślę następne zadania. Jeśli strona będzie działać, to na stronę szkoły zaglądajcie!
Trzymajcie się zdrowo! Myjcie ręce!
Magdalena Januszewska