Wycieczka klasy 8a do Gdańska

Opublikowano: 2024-06-21 20:59

12 czerwca udaliśmy się na trzydniową wycieczkę klasową do Gdańska. To były niezapomniane chwile, o których chcemy wam opowiedzieć. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od zbiórki na dworcu Bydgoszcz Główna, gdzie, wraz z wychowawcą, pożegnaliśmy rodziców. Podróż minęła nam bardzo szybko i już po dwóch godzinach byliśmy w Gdańsku, który przywitał nas piękną pogodą. Po zakwaterowaniu w schronisku młodzieżowym udaliśmy się na spotkanie z panią przewodnik, która oprowadzała nas po wystawie głównej Muzeum II Wojny Światowej. Jest ona sercem muzeum. Znajduje się 14 metrów pod ziemią i jest jedną z największych wystaw na świecie. Miejsce to zrobiło na nas ogromne wrażenie, a muzealne eksponaty uwieczniliśmy na zdjęciach. Następnego dnia zwiedzanie Gdańska rozpoczęliśmy od poznania sylwetki gdańskiego astronoma, Heweliusza. Po drodze widzieliśmy Wielki Młyn i Kanał Raduni, katownię, wieżę więzienną, Złotą Bramę, ul. Długą, Dom Uphagena oraz ratusz. Po krótkiej przerwie na pamiątki szliśmy Długim Targiem na Dwór Artusa, przed którym znajduje się wizytówka miasta - pomnik Neptuna. Poznaliśmy także legendę panienki z okienka. Następnie pani przewodnik zabrała nas na spacer pn cyplem Wyspy Spichrzów, w trakcie którego opowiadała historię rozwoju miasta i portu. Nie mogło zabraknąć pamiątkowego zdjęcia przy gdańskim Żurawiu. Kolejnym punktem naszej wyprawy był rejs na Westerplatte, gdzie zwiedzaliśmy tereny dawnej składnicy wojskowej, poznaliśmy historię ataku na Wolne Miasto Gdańsk i bohaterskiej obrony. Odwiedziliśmy cmentarz obrońców, ruiny koszar i kopiec - pomnik. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do schroniska na pyszny obiad. Ostatni dzień naszego pobytu spędziliśmy na plaży. Niestety nasza wycieczka dobiegła końca i musieliśmy wracać do domu.