Witam serdecznie !
Pozdrawiam Was serdecznie. Brakuje mi kontaktu z Wami na żywo , Waszych roześmianych
twarzyczek i główek pełnych pomysłów.
Przeczytajcie poniższe liściki „ Dzieci-dzieciom”:
Wypowiedzi klasy II a
NORBERT GÓRALSKI
Kiedy nie możemy się spotykać, często myślę o Pani i o Was wszystkich.
Zastanawiam się, co robicie?
Ja odrabiam lekcje, pomagam w domu i w ogrodzie.
W wolnym czasie skaczę na trampolinie, jeżdżę na rowerze i gram w gry.
Pozdrawiam i do szybkiego zobaczenia.
Norbert
ANTONI MAĆKOWIAK
Jestem w Warszawie u Wujka i Cioci.Pływam w basenie.
Chodzę po ogrodzie, oglądam filmy. Jest fajnie, ale wolałbym chodzić do szkoły.
Pozdrawiam Janka, Tomka i Panią.
Antek
BARTOSZ MAŁKOWSKI
W tym trudnym dla nas czasie odrabiam lekcje i bawię się z rodzeństwem.
Myślę o tym, kiedy pójdę do szkoły, by spotkać się z Wami wszystkimi, bo stęskniłem się.
Pozdrawiam Bartek
WERONIKA KOZŁOWSKA
Bardzo mi smutno, że nie możemy się spotkać. Jestem bardzo ciekawa co robicie
w wolnym czasie i czy stęskniliście się za szkołą?
Pozdrawiam Was Weronika
OLIWIA CHŁOPOT
Drodzy koledzy !
Kiedy jest epidemia, to ja się bawię lego, ludzikami wojskowymi, bawię się w szkołę, lub
w sklep. A Wy co robicie?
Zostań w domu.
Oliwia
NADIA MICHTA
Cześć !
W czasie , gdy nie chodzę do szkoły odrabiam lekcje w domu. Po odrobieniu zadań domowych bawię się z siostrą, czasami gram w grę komputerową i wychodzę na spacer z psem z mamą. Może nie na długo, bo jest wirus i trzeba być w domu.
Oprócz tego gram w gry planszowe, albo rysuję sobie obrazki do zeszytu.
Chciałabym się już z Wami spotkać w szkole.
Nadia
JANEK LECIEJEWSKI
Cześć klaso !
Tu Janek.
Ciekaw jestem, co ciekawego porabiacie i czy się nudzicie?
Pierwsze tygodnie lenistwa mogłem się wreszcie wyspać. Dużo czasu spędzałem przy budowaniu budowli z lego, oglądałem
dużo filmów wędkarskich na youtube.
Ostatnio wreszcie udało mi się pojeździć rowerem i łowić ryby.
Ciekaw jestem co u Antka i Tomka :)
Pozdrawiam Was wszystkich i nie mogę się doczekać kiedy znowu będziemy gonić się
na korytarzu szkolnym J
Jasio
MAGDALENA WRÓBLEWSKA
Moi drodzy koledzy i koleżanki !
Na wstępie mojego listu bardzo Was pozdrawiam.
Teraz opowiem Wam co robię kiedy jest kwarantanna koronowirusa.
W czasie kwarantanny jeżdżę na wycieczki rowerowe, byłam też u babci dwa tygodnie.
Mówiłam przez sen, grałam na telefonie.
Myślę o bączkach, które latają na mojej klatce, myślę o Was i tęsknię za Wami
I szkołą.
Pozdrawiam Was serdecznie Wasza Madzia.
MICHALINKA GRAJNERT
W domu najpierw odrabiam lekcje . Potem rysuję, słucham muzyki i ćwiczę na rowerku.
Bawię się również z siostrami : klockami, lalkami, ciastoliną i zwierzątkami.
Gram w gry planszowe z siostrami i z mamą. Najbardziej lubię zabawy w kalambury
jak mama pokazuje hasła i w naleśnik.
Czytam książki, tańczę śpiewam, gram trochę na organach.
Czasem oglądam bajki, lub układam puzzle. Myślę o tym kiedy znów spotkam się
z koleżankami i kolegami oraz panią Dorotą.
Zastanawiam się, czy tęsknią za mną tak jak ja za nimi.
Michalinka
LENA DOMAŃSKA
Cześć kochani !
W domu jestem ze starszym bratem jak mama jest w pracy.
Dużo koloruję, oglądam bajki, bawię się zabawkami, a mama pomaga mi w lekcjach.
Byłam na rowerze.
Tęsknię za Wami ! Bardzo !
Lenka
AMELKA DUDZIAK
Już od sześciu tygodni jestem u cioci Kasi na wsi 40 km od Bydgoszczy.
Tęsknię bardzo za całą klasą i Panią Dorotką J J J
Ten czas upływa mi bardzo szybko. Codziennie odrabiam lekcje zdalnie.
Spęcdzam też czas na świeżym powietrzu: jeżdżę na rowerze, hulajnodze. Bawię się
Z moim psem pchełką.Codziennie po południu podlewam bratki, które sadziłam.
Chciałabym przekazać Madzi Wróblewskiej JJJJ
, że bardzo za nią tęsknię i chciałabym, abyśmy wróciły do szkoły i siedziały w jednej ławce.
Bardzo jestem zła na KORONOWIRUSA!!! , ponieważ rozdzielił nas od siebie.
Chciałabym, aby ten KORONAWIRUS odszedł już na zawsze!
I to jak najszybciej!
Abyśmy mogli znowu wrócić do naszej klasy.
Pozdrawiam WAS i do szybkiego zobaczenia !
Amelka
MAJA DYKS
Kiedy jestem w domu myślę o tym, Żeby wrócić do szkoły.
Tęsknię za kolegami i panią. Po lekcjach bawię się z rodzeństwem w ogródku, lub w domu.
Często skaczemy na trampolinie.
Maja
W-F
Poćwicz od 4 do 8 maja
Taniec
Poniedziałek 4 maja
Temat : Sport to zdrowie.
i odpowiedz na pytania :
1.
Czy utwór był wykonany przez głosy ludzkie, czy przez instrumenty?
2.
Czy fragment utworu był wykonany na jednym instrumencie-solo, czy na wielu instrumentach zespołowo?
3.
Czy melodia wykonana była cicho, głośno, a może zmiennie?
Odpowiedź wyślij do 5 maja na ocenę.
Wysłuchaj wypowiedzi dzieci, które nie mieszkają w Polsce.
Zatrzymuj film po pytaniu i spróbuj sam na nie odpowiedzieć.
Już wiemy ,że kochamy Polskę.
Polska to nasza mała klasa, a w niej MY.
Musimy być zdrowi i dbać o naszą kondycję.
Wykreśl zbędne litery i wyszukaj dyscypliny sportowe:
PŁYSWAPNIOE
TRDENJIKFS
KOFGSZGYVKÓSWMKA
ZSZEFDWRMIGDERSDKA
RHONBKSWEJ
ŻHBUDŻSDEL
KOJNBLADFRCDSTBJWO
Porozmawiaj z opiekunami o tym, co to jest kondycja fizyczna.
Czas poznać znanych polskich sportowców.
Wysłuchaj od 10 s :
Obok dyscypliny dopisz nazwiska:
Koszykówka
Boks
Kickboxing
Football amerykański
Żużlowiec
Tenis
Piłka nożna
Wyścigi Formuły 1
Skoki narciarskie
Do 6 maja opisz swojego sportowca i odeślij. Użyj minimum sześciu zdań.
Przeczytaj podręcznik s.21-23.
Wiem ,że w naszej klasie są dzieci, które biegają. Może chcecie podzielić się swoimi wrażeniami?
Karty ćwiczeń s.24-25
Matematyka ćwiczenia 18-19.
Zad.
W kurniku mieszkają trzy kury, indyk, dwie gęsi i tyle samo kaczek co gęsi.
Napisz w zeszycie i odeślij na ocenę do jutra nazwy zwierząt:
Ile ptaków jest najwięcej?
Których ptaków jest najmniej?
Których ptaków jest tyle samo?
Ile sztuk zwierząt mieszka w kurniku?
Ile gatunków zwierząt mieszka w kurniku?
Wtorek 5 maja
Temat: Czy zawsze trzeba wygrywać?
Podręcznik
Przeczytaj s.24-25
Karty ćwiczeń s.26-27
Karty matematyczne
Przeczytaj ze zrozumieniem s.20-21
Rozwiąż s.22-23
Odeślij zadanie 2 na ocenę do 6 maja.
Środa 6 maja
Temat : Klasowe igrzyska sportowe.
Pod ręcznik s.26
Przeczytaj wiersz „Wyścig w workach ”.
Naucz się pisowni wyrazów na s.80
Ułóż 5 zdań z tymi wyrazami. Podkreśl je i odeślij na ocenę do 7 maja.
Karty ćwiczeń
s.28-29
Karty matematyczne
s.24-25
Zad.
Muzeum Techniki jest czynne od wtorku do piątku w godz.8:30-16:30.Bilet normalny kosztuje
12 zł, a ulgowy dla dzieci 6 zł.
a) Ile godzin dziennie czynne jest muzeum?
b) Ile złotych za wejście musi zapłacić 5-osobowa rodzina: rodzice i troje dzieci?
Czwartek 7 maja
Temat: Rodzinne świętowanie.
Kim był Gall Anonim ? Skąd pochodził? W jakim języku pisał?
Tego wszystkiego dowiecie się czytając nasz podręcznik s.28-29.
Obejrzyjcie jego dzieło:
do 8 maja odeślij na ocenę Podręcznik s. 28 zad 2
Karty ćwiczeń s.32-33
Karty matematyczne s.26-27
Matematyka w zeszycie :
Rozwiąż i odeślij na ocenę do 8 maja:
2x3=
3x4=
5x5=
6x6=
8x3=
9x4=
3x3+6x4+
9x2+7x3=
Piątek 8 maja
Temat : Święto rodziny.
Podręcznik s.30-31
Karty ćwiczeń s.34-35
Karty matematyczne s.28-29
Świętować z rodziną możemy czytając książki.
Wysłuchajcie tekstu:
Jak powstaje książka?
Rozwiąż Adanie w zeszycie i odeślij na ocenę do 11 maja.
Zad.
Przed Operą Novą w Bydgoszczy znajduje się parking dla samochodów osobowych i autobusów.
Oto cennik parkowania:
Do 15 min 2 zł
Pierwsza godzina 5 zł
Druga godzina 4 zł
Każda następna godzina 3 zł
Dla autobusów każda rozpoczęta godzina 9 zł.
a) Ile musiał zapłacić za parkowanie kierowca samochodu osobowego, jeśli przyjechał na parking o godz. 10:20, a wyjechał o 14:00?
b) Ile musiał zapłacić kierowca autokaru,jeśli parkował od godz.8:15 do 12:45?
Radosnego tygodnia!
Wych.Dorota Gołębiowska