Grupa 0a [14]

Opublikowano: 2020-06-14 17:16, Numer artykułu: 29274 , Autor: H.Koźmińska

15, 19 czerwca 2020

Dzień dobry Państwu, witam drogie Dzieci. Tym razem propozycje zadań będą na poniedziałek i piątek. W pozostałe dni odbywać się będą egzaminy klas ósmych i zgodnie z kalendarium są to dni wolne od zajęć dydaktycznych ( w tym roku szkolnym przeniesione z kwietnia). Symboliczne, krótkie zakończenie roku szkolnego dla grupy 0a odbędzie się w czwartek 25 czerwca o godz.9.00 w sali gimnastycznej, nie jest obowiązkowe. Szczegóły reżimu sanitarnego przedstawię w kolejnej informacji. Teraz poruszymy temat pożegnania z “zerówką” dzieci, które pójdą do pierwszej klasy, a dzieci młodsze będą kontynuowały zajęcia od września. Mam nadzieję, że wszystkie dzieci z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa i reżimu sanitarnego korzystają z aktywności na świeżym powietrzu. Ponadto na pewno “Gimnastyka buzi i języka” jest też codziennym rytuałem. Korzystając z piękna natury wykorzystajmy również ten czas na rozwijanie wiedzy dzieci nt środowiska społeczno- przyrodniczego.

 

Poniedziałek.

Zaczniemy od bardzo prostej piosenki na pożegnanie przedszkola ze słowami do powtarzania. https://www.youtube.com/watch?v=atFMTvMBnCE Porozmawiajmy z dziećmi nt treści piosenki. Powspominajmy również czas, który dzieci spędziły w “zerówce”. Zwróćmy uwagę na samodzielność dzieci, pochwalmy za dobre zmiany, przyrost wiadomości i umiejętności. Przekażmy dzieciom swoją wiarę w ich możliwości, bo One tego bardzo potrzebują. Następnie proszę, aby dzieci odnalazły piłki na obrazku i określiły ich położenie ( za, w, pod, przed, pomiędzy) oraz rysowały po śladzie drogę piłki do bramki KP cz.4 s. 72. Przejdźmy do ćwiczeń w liczeniu za pomocą dostępnych w domu liczmanów. Ostatnio mówiłam o tym, że mogą to być nakrętki od butelek lub klocki. Będziemy rozwijać umiejętności liczenia, dodawania i odejmowania w zakresie 10, lub więcej zgodnie z możliwościami dzieci. Proponuję, aby dzieci odłożyły tyle elementów, ile mają palców przy jednej dłoni, następnie tyle elementów ile jest palców przy drugiej dłoni, ile to jest razem? Możemy następnie wykorzystać kolory nakrętek/ klocków i powiedzieć, żeby dzieci ułożyły np. 3 nakrętki czerwone, 4 niebieskie, 3 zielone i określiły ile to jest razem. Następnie powiedzmy, aby dzieci odłożyły 3 nakrętki zielone, ile teraz jest? A potem jeszcze 4 niebieskie, ile teraz jest? Proszę kontynuować tego typu ćwiczenia. W terenie dzieci mogą liczyć kamyki, szyszki, muszelki itp.Teraz skorzystamy z KP cz.4 s. 74. Proszę, aby dzieci oglądały obrazki, opowiadały co się na nich dzieje, zastanawiały się i mówiły, co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Następnie proszę, aby dzieci wymieniły kolory kredek, dokończyły rysowanie i kolorowanie kredek wg wzoru- rytmu.

 

Piątek.

Proszę przeczytać z dzieckiem tekst wyrazowo- obrazkowy, dzieci będą mówiły nazwy obrazków KP cz.4 s.75. Proszę, aby dzieci przygotowały kartkę i kredki. Wykonają rysunek wg instrukcji z jednoczesnym powtarzaniem zdań. W prawym górnym rogu kartki rysują słoneczko i jednocześnie wypowiadają zdanie: “Wakacje muszą być słoneczne”. W lewym dolnym rogu kartki rysują kwiatka i mówią: “Wakacje muszą być pachnące”. W lewym górnym rogu kartki rysują lody i mówią: “Wakacje muszą być słodkie”. W ostatnim pustym rogu rysują skrzynię i mówią: ‘Wakacje muszą być tajemnicze”. Określają jaki to róg kartki( prawy dolny róg kartki). Na środku kartki rysują siebie. Proszę, aby dzieci powtórzyły, jakie muszą być wakacje i określiły położenie obrazków na kartce. A teraz zapraszam do ćwiczenia oddechowego “Zaśmiej się tak jak ja”. Ćwiczenie może prowadzić rodzic lub starsze rodzeństwo, którzy zaprezentują dowolny sposób śmiechu na sylabach: “hi, hi”, “ha, ha”, “hu, hu”, “he.he”, “ho,ho”, na różnych wysokościach dźwięku. Dzieci nabierają powietrze nosem, wydychając je naśladują prezentowany rodzaj śmiechu. Będzie to również okazja do wspólnego “ hi, hi, ha, ha”.

Następnie przejdziemy do wspomnień, aby dzieci mogły narysować co najbardziej podobało im się w “zerówce”/ przedszkolu KP cz.4 s.76. Życzę przyjemności z wspólnie wykonywanych zadań i dumy z własnych pociech. Jest to czas wspomnień, a więc przypomnijmy sobie jak bardzo nasze dzieci zmieniły się przez ten rok.

Pozdrawiam gorąco. Małgorzata Zywert