Grupa 0c- Sówki [15]

Opublikowano: 2020-06-21 15:25, Numer artykułu: 29662 , Autor: H.Koźmińska

22-26.06.2020r.


Witamy serdecznie w ostatnim tygodniu nauki zdalnej.
Ostatnim tematem jakim zajmiemy się przed przerwą wakacyjną będzie las.
Przygotowałyśmy dla Was zabawy i aktywności związane z tym zagadnieniem.

 

1. Ćwiczenia logopedyczne.
Lusterko dla każdego dziecka.
Demonstracja ćwiczenia przez rodzica, kilkukrotne powtórzenie, np.:
• Język jedzie do lasu na koniku – dzieci naśladują kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich roz¬ciągnięcie).
• W lesie język rozejrzał się dookoła – dzieci wykonują ruch oblizywa¬nia warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę.
• Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dzieci wykonują wdech nosem i wydech ustami.
• Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dzieci uderzają czubkiem języka za górnymi zębami.
• Spojrzał w dół – dzieci wyciągają język na brodę – zobaczył czerwo¬nego muchomora z białymi kropkami
2. Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Jeż i lis.
Grzechotka.
Dzieci powoli poruszają się na czworakach po sali jak jeże. Na hasło R: Uwaga, lis!, jeże zwijają się w kulkę. Gdy R. zacznie grać na grzechotce, dzieci–jeże mogą się poruszać po sali.
3. Zabawa ruchowa Drzewa.
Tamburyn.
R. gra na tamburynie, a dziecko poruszają się swobodnie po pokoju. Na hasło R.: Wiatr – dziecko zatrzymują się. Jest drzewem, unosi ręce do góry i porusza nimi jak gałęziami.
4. Słuchanie muzyki relaksacyjnej (odgłosów lasu i śpiewu ptaków).
Dziecko leżą na dywanie z zamkniętymi oczami, słuchają muzyki relaksacyjnej.
Na koniec R. pyta, dokąd przeniosła dziecko ta muzyka, z jakim miejscem im się skojarzyła.
5. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kłótliwe drzewa.
Zdjęcia drzew Załącznik nr 1- DRZEWA.

Wstał poranek, mgłę przegonił
i zatrzymał się nad lasem.
Lubił patrzeć się na drzewa
i rozmawiać z nimi czasem.
Ale co to? Awantura!

Buk z modrzewiem się pokłócił.
– Pan mnie kłuje! Tak nie można!
Niech pan sobie igły skróci.

Świerk zaś żale miał do brzozy:
– Pani słońce mi zasłania!
– A pan wcale nie jest lepszy
i nikomu się nie kłania!

– Całą wodę dąb wypija!
Wszystko pewnie przez te liście!
– Mój jałowcu – nie przesadzaj,
nie masz racji, krzewie, oczywiście!

Młoda sosna głos zabrała:
– Skończcie, proszę, kłótnie, spory.
Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,
tak jak było do tej pory.

Mała jestem – każdy widzi.
Tutaj się bezpiecznie czuję.
Pośród was tak rosnę sobie.
Nic mi przez to nie brakuje.

Drzewa aż się zawstydziły.
Przeprosiły się czym prędzej.
A na koniec obiecały:
już nie będzie kłótni więcej!

Rozmowa na podstawie wiersza.
Pytania do wiersza.
−Które drzewa są wymienione w wierszu?
−O co kłóciły się drzewa?
−Kto je pogodził?
−Co powiedziała młoda sosna?
−Jak zareagowały drzewa?

6. Film edukacyjny „Wędrówki Skrzata Borówki - odc. 2 - Las mieszany.”
https://www.youtube.com/watch?v=54Rv8Dlm5m4

7. Zabawa bieżna Slalom między drzewami.
R. pokazuje trasę biegu. Dzieci naśladują ją – biegają, omijając drzewa slalomem. Po pokonaniu trasy slalomu następuje chwila odpoczynku, polegająca na wciągnięciu powietrza nosa, a potem wypuszczeniu ustami. Trasę slalomu można powtarzać kilka razy, wykonując ćwiczenia oddechowe.
8. Zabawa dydaktyczna Drzewa liściaste i drzewa iglaste.
Zdjęcia drzew: buka, modrzewia, świerka, brzozy, dębu, sosny oraz krzewu jałowca (Załącznik nr 1)
R. prezentuje zdjęcia drzew i krzewów występujących w wierszu, omawia ich wygląd i dokonuje podziału na drzewa i krzewy iglaste i drzewa liściaste. Następnie dzieci samodzielnie dzielą obrazki na dwie grupy: drzewa iglaste i drzewa liściaste.
9. Układanie puzzli – Części drzewa.
Puzzle do wydruku znajdują się na stronie https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/dzien-drzewa-10-elementow/
10. Oglądanie owoców lasu.
Owoce lasu: poziomki, jagody, maliny, jeżyny, lupy.
Dzieci oglądają owoce przez lupę. Określają ich kolor, wielkość i ewentualnie smak. Nazywają je.
11. Wykonanie koktajlu jagodowego.
Sitko, blender, jogurt naturalny, jagody, kubeczki jednorazowe, naczynie na owoce.
12. Zwierzęta leśne- rytmy Załącznik nr 2.
Dzieci nazywają zwierzęta, układają obrazki w odpowiedniej kolejności, kontynuując rytmy.
13. Wycieczka z rodzicami do lasu 

 

Dziękujemy Rodzicom za zaangażowanie podczas nauki zdalnej. Miło nam było oglądać przesyłane do nas zdjęcia wykonanych prac plastycznych i zdań.

 

Życzymy Państwu i przedszkolakom słonecznych oraz radosnych wakacji.
Bądźcie zdrowi i bezpieczni.

 

Słowa piosenki przypomną małym przedszkolakom zasady bezpieczeństwa podczas wakacji. https://www.youtube.com/watch?v=W4RHyjQLfCM

 

Pozdrawiamy,
Hanna Koźmińska
Sylwia Daszkowska